The Role of Special Practical Training in the Professional Preparation of University Social Work Students: Required Practical Skills from the Professional Perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18610%2F14%3A50002442" target="_blank" >RIV/62690094:18610/14:50002442 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Role of Special Practical Training in the Professional Preparation of University Social Work Students: Required Practical Skills from the Professional Perspective
Popis výsledku v původním jazyce
Looking at training of social workers at Czech universities, we perceive an effort to connect the so-called university education with the requirements of the Bologna Process, as well as the effort to meet the classification standards of the Czech Association of Educators in Social Work. In 2012, a questionnaire survey was conducted in order to determine the content of professional competencies of social workers from the perspective of the actual social work practice. 1,350 respondents participated, all of whom were Czech social workers. The objective of this paper is to point out the possibilities to innovate the study program with the emphasis on the development of specific skills.
Název v anglickém jazyce
The Role of Special Practical Training in the Professional Preparation of University Social Work Students: Required Practical Skills from the Professional Perspective
Popis výsledku anglicky
Looking at training of social workers at Czech universities, we perceive an effort to connect the so-called university education with the requirements of the Bologna Process, as well as the effort to meet the classification standards of the Czech Association of Educators in Social Work. In 2012, a questionnaire survey was conducted in order to determine the content of professional competencies of social workers from the perspective of the actual social work practice. 1,350 respondents participated, all of whom were Czech social workers. The objective of this paper is to point out the possibilities to innovate the study program with the emphasis on the development of specific skills.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0209" target="_blank" >EE2.3.20.0209: Rozvoj a podpora multidisciplinárního vědecko výzkumného týmu pro studium současné rodiny na UHK</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The international journal of adult, community and professional learning
ISSN
2328-6318
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85002131892