Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Special Practical Training in the Professional Preparation of University Social Work Students: Required Practical Skills from the Professional Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18610%2F14%3A50002442" target="_blank" >RIV/62690094:18610/14:50002442 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Special Practical Training in the Professional Preparation of University Social Work Students: Required Practical Skills from the Professional Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Looking at training of social workers at Czech universities, we perceive an effort to connect the so-called university education with the requirements of the Bologna Process, as well as the effort to meet the classification standards of the Czech Association of Educators in Social Work. In 2012, a questionnaire survey was conducted in order to determine the content of professional competencies of social workers from the perspective of the actual social work practice. 1,350 respondents participated, all of whom were Czech social workers. The objective of this paper is to point out the possibilities to innovate the study program with the emphasis on the development of specific skills.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Special Practical Training in the Professional Preparation of University Social Work Students: Required Practical Skills from the Professional Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    Looking at training of social workers at Czech universities, we perceive an effort to connect the so-called university education with the requirements of the Bologna Process, as well as the effort to meet the classification standards of the Czech Association of Educators in Social Work. In 2012, a questionnaire survey was conducted in order to determine the content of professional competencies of social workers from the perspective of the actual social work practice. 1,350 respondents participated, all of whom were Czech social workers. The objective of this paper is to point out the possibilities to innovate the study program with the emphasis on the development of specific skills.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0209" target="_blank" >EE2.3.20.0209: Rozvoj a podpora multidisciplinárního vědecko výzkumného týmu pro studium současné rodiny na UHK</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The international journal of adult, community and professional learning

  • ISSN

    2328-6318

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85002131892