Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SOCIAL BUSINESS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F63468352%3A_____%2F14%3A%230000383" target="_blank" >RIV/63468352:_____/14:#0000383 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.edukomplex.cz/dokumenty/acta/cisla/ACTA_11_uprava_abstrakty.html" target="_blank" >https://www.edukomplex.cz/dokumenty/acta/cisla/ACTA_11_uprava_abstrakty.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SOCIAL BUSINESS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Czech Republic has a long tradition, especially in rural areas. At the time of the Habsburg Empire, the Czech cultural and economic identity was based on voluntary activities of civil society. It was created by active activities of small and medium-sized enterprises, production and consumer cooperatives, associations, mutual or general unions and cooperative credit unions. At the time of the Great Depression during the 20th and 30th years of the 20th century, the role of these cooperatives and companies even further. The tradition of social economy was interrupted by totalitarian development during the war and after 1948. After 1989, was an attempt to restore in our autonomous cooperative sector, but after 2000 can record the onset of the topic of social economy, as we see him with us today. Social business is booming all over the world and every country it adapts to its historical roots, its tradition, mentality and culture.

  • Název v anglickém jazyce

    SOCIAL BUSINESS

  • Popis výsledku anglicky

    The Czech Republic has a long tradition, especially in rural areas. At the time of the Habsburg Empire, the Czech cultural and economic identity was based on voluntary activities of civil society. It was created by active activities of small and medium-sized enterprises, production and consumer cooperatives, associations, mutual or general unions and cooperative credit unions. At the time of the Great Depression during the 20th and 30th years of the 20th century, the role of these cooperatives and companies even further. The tradition of social economy was interrupted by totalitarian development during the war and after 1948. After 1989, was an attempt to restore in our autonomous cooperative sector, but after 2000 can record the onset of the topic of social economy, as we see him with us today. Social business is booming all over the world and every country it adapts to its historical roots, its tradition, mentality and culture.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Moraviae

  • ISSN

    1803-7607

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    47-54

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus