Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mathematical Literacy, What Next ?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F63468352%3A_____%2F14%3A%230000452" target="_blank" >RIV/63468352:_____/14:#0000452 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Matematická gramotnosť, ako ďalej?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Matematika má významné postavenie v systéme vzdelávania. Študenti na všetkých stupňoch škôl majú stále väčšie problémy s numerickými sadami a základnými pojmami v predmete matematika. Gramotnosť je definovaná ako schopnosť jednotlivca rozpoznať a pochopiť rôzne problémy. Matematická gramotnosť vyžaduje použitie matematiky na základe metód, ktoré zodpovedajú potriebám života. Ak matematika by mala byť nástrojom na verbalizáciu alebo inými slovami formálny jazyk pre inžiniera alebo ekonóma, potom zvládnutie jazyka je priamo úmerná schopnosti, kvalite a úrovni komunikácie. Úroveň matematických znalostí u priemerných absolventov stredných škôl a uchádzačov na ekonomické a technické fakulty je na historickom minime. Nepripravenosť uchádzačov k samotnému štúdiu je na historickom maxime. Dôležitý je už samotný základ, s ktorým prichádzajú študenti so strednej školy. Tu možno pozorovať dlhodobo sa zhoršujúcu úroveň stredoškolskej matematickej prípravy.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematical Literacy, What Next ?

  • Popis výsledku anglicky

    The mathematics has an important position in the system of education. Students at all stages of schools have increasingly higher problems with numerical sets and basic concepts in the subject of mathematics. The literacy is defined as an ability of the individual person to recognize and to comprehend different problems. The mathematical literacy requires to use mathematics, and to treat it by methods, which correspond to necessities of the life. If the mathematics ought to be an instrument to verbalization or in other words a formal language for an engineer or an economist, then, mastering of the language is proportional to ability, quality, and the level of the communication. The level of mathematical literacy in average first year university students at economic and technical universities reaches its historical minimum. The students enrolling universities are not ready for the university studies from the mathematical point of view. The knowledge of students gained at secondary upper schools reaches its minimum level indicating poor mathematical teaching and learning processes at secondary schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociálno-ekonomická revue

  • ISSN

    1336-3727

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2015

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    97-100

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus