Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Systém pro distanční – bezkontaktní posouzení retroreflexivity SDZ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F63481901%3A_____%2F22%3AN0000005" target="_blank" >RIV/63481901:_____/22:N0000005 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44994575:_____/22:N0000058

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Systém pro distanční – bezkontaktní posouzení retroreflexivity SDZ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výsledek popisuje řešení, které umožňuje kontrolu retroreflexe svislého dopravního značení z jedoucího vozidla nasíťové úrovni. Na základě vyhodnocení dat z mobilního mapovacího systému je možné identifikovat značky, kteréjsou ve stavu, kdy jejich zpětná odrazivost není vyhovující a je zapotřebí tento stav napravit. Může se jednat o ztrátuschopnosti fólie odrážet světlo, ale i například o enormní znečištění značky nebo jinak zhoršený stavebně-technickýstav. S využitím stávajícího pasportu SDZ lze také případně identifikovat chybějící nebo nově osazené značky.

  • Název v anglickém jazyce

    System for distance - non-contact assessment of retroreflectivity of traffic signs

  • Popis výsledku anglicky

    The result describes a solution that allows retroreflection control of traffic signs from a moving vehicle at the networklevel. Based on the evaluation of the data from the mobile mapping system, it is possible to identify traffic signs thatare in a state where their retroreflectivity is not satisfactory and need to be corrected. This may be a loss of the abilityof the film to reflect light, but it may also be, for example, a traffic sign that is extremely dirty or otherwise in poorstructural and technical condition. Missing or newly installed traffic signs can also be identified using the existingtraffic sign passport.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK02000250" target="_blank" >CK02000250: Distanční posuzování retroreflexivity svislého dopravního značení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    CleveRA Retro 01

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Systém pro vyhodnocení retroreflexe svislého dopravního značení zahrnuje kameru, zdroj infračerveného záření, nosný rám a řídicí jednotku. Kamera je uzpůsobena ke snímání infračerveného spektra světla a zachycení záření vyslaného ze zdroje infračerveného světla po odrazu od dopravního značení. Vlnová délka použitého zdroje infračerveného záření je 850nm, rozsah osvětlení 60 metrů a úhel nasvícení 45°. Nosný rám je uzpůsobený k připevnění kamery a zdroje infračerveného záření na střechu vozidla. Kamera je datově propojená s řídicí jednotkou, kam se zaznamenávají videa nebo snímky. Toto propojení slouží i k účelu konfigurace kamery pomocí řídicí jednotky. Nosný rám je uzpůsobený k připevnění kamery a zdroje infračerveného záření na střechu vozidla. Tento systém umožňuje vyhodnotit retroreflexi svislého dopravního značení rychleji a bez potřeby přímého kontaktu přístroje s dopravním značením. Je tak zásadně navýšena rychlost měření a vyhodnocování, je zvýšen komfort měření i bezpečnost pracovníků a je zásadně omezena závislost měření na vnějších podmínkách. Navíc je retroreflexe posuzována celoplošně. Na základě měření a vyhodnocení tímto systémem může být například určeno, u kterých značek je následně nutné provést kontaktní měření standardním způsobem, nebo u nich musí být provedena náprava jejich stavebnětechnického stavu (očištění, natočení značky, odstranění vegetace, atp.).

  • Ekonomické parametry

    Zařízení a rutinní metody pro bezkontaktní měření retroreflexe SDZ z jedoucího vozidla nejsou v současnosti běžně kdispozici. Bezkontaktní měření je však jediný způsob, jak v terénu pravidelně kontrolovat retroreflexi SDZ s vysokou produktivitou. Zefektivnění kontroly dopravního značení a náhrada nevyhovujících SDZ může přispět ke zlepšení přehlednosti pro řidiče a zvýšení bezpečnosti silničního provozu. V konečném důsledku lze očekávat snížení nehodovosti a s ní spojených finančních ztrát.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    63481901, 44994575

  • Název vlastníka

    VARS BRNO a.s., Centrum dopravního výzkumu v.v.i.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem