GColl: enhancing trust in flexible group-to-group videoconferencing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F63839172%3A_____%2F10%3A00006896" target="_blank" >RIV/63839172:_____/10:00006896 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14610/10:00051379
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
GColl: enhancing trust in flexible group-to-group videoconferencing
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we describe a quantitative study of a group-to-group videoconferencing environment called GColl that provides a compromise between the need for preserving non-verbal cues and the requirements of low-cost and flexibility. We have compared the task process and outcome of participants interacting over an environment analogous to common commodity solutions, those using face-to-face communication, and groups communicating over GColl. Our results demonstrate that it is possible to design a group-to-group collaboration environment with modest technical requirements and low overall cost that still shows measurable advantages over the common environment in its ability to support trust in social dilemma games.
Název v anglickém jazyce
GColl: enhancing trust in flexible group-to-group videoconferencing
Popis výsledku anglicky
In this paper we describe a quantitative study of a group-to-group videoconferencing environment called GColl that provides a compromise between the need for preserving non-verbal cues and the requirements of low-cost and flexibility. We have compared the task process and outcome of participants interacting over an environment analogous to common commodity solutions, those using face-to-face communication, and groups communicating over GColl. Our results demonstrate that it is possible to design a group-to-group collaboration environment with modest technical requirements and low overall cost that still shows measurable advantages over the common environment in its ability to support trust in social dilemma games.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 28th of the international conference extended abstracts on Human factors in computing systems
ISBN
978-1-60558-930-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
ACM
Místo vydání
New York, NY, USA
Místo konání akce
Atlanta, Georgia, USA
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—