GPU-accelerated DXT and JPEG compression schemes for low-latency network transmissions of HD, 2K, and 4K video
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F63839172%3A_____%2F13%3A10130255" target="_blank" >RIV/63839172:_____/13:10130255 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14610/13:00066259
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0167739X13001209?np=y" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0167739X13001209?np=y</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.future.2013.06.006" target="_blank" >10.1016/j.future.2013.06.006</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
GPU-accelerated DXT and JPEG compression schemes for low-latency network transmissions of HD, 2K, and 4K video
Popis výsledku v původním jazyce
Low-latency transmissions of high resolution video such as HD, 2K, or 4K over both Internet and private IP networks have found a foothold in many interactive applications, ranging from collaborative environments in science and medicine to the arts and entertainment industry. In this paper we demonstrate how the power of commodity graphics processing units can be used for efficient implementation of JPEG and DXT compression. We propose an approach to fine-grained parallelization of JPEG compression and the use of auxiliary indexes for efficient decompression, which are backward compatible with the JPEG standard. In-depth performance analysis is provided to show various aspects of the proposed parallelization including the dependency on image content andon various settings of the compression algorithm, as well as the impact of compression for interactive applications in terms of end-to-end latency. The applicability of these compression schemes in medicine and cinematography has also be
Název v anglickém jazyce
GPU-accelerated DXT and JPEG compression schemes for low-latency network transmissions of HD, 2K, and 4K video
Popis výsledku anglicky
Low-latency transmissions of high resolution video such as HD, 2K, or 4K over both Internet and private IP networks have found a foothold in many interactive applications, ranging from collaborative environments in science and medicine to the arts and entertainment industry. In this paper we demonstrate how the power of commodity graphics processing units can be used for efficient implementation of JPEG and DXT compression. We propose an approach to fine-grained parallelization of JPEG compression and the use of auxiliary indexes for efficient decompression, which are backward compatible with the JPEG standard. In-depth performance analysis is provided to show various aspects of the proposed parallelization including the dependency on image content andon various settings of the compression algorithm, as well as the impact of compression for interactive applications in terms of end-to-end latency. The applicability of these compression schemes in medicine and cinematography has also be
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Future Generation Computer Systems
ISSN
0167-739X
e-ISSN
—
Svazek periodika
29
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
1991-2006
Kód UT WoS článku
000326613400011
EID výsledku v databázi Scopus
—