Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modely vozidel pro hromadnou přepravu osob a nákladních vozidel- lehké varianty.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F63987121%3A_____%2F15%3A%230000026" target="_blank" >RIV/63987121:_____/15:#0000026 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tuv-sud.cz/cz-cz/odvetvi/automobilovy-prumysl/veda-a-vyzkum" target="_blank" >http://www.tuv-sud.cz/cz-cz/odvetvi/automobilovy-prumysl/veda-a-vyzkum</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modely vozidel pro hromadnou přepravu osob a nákladních vozidel- lehké varianty.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Modely byly vytvořeny pomocí metody konečných prvků a vycházejí z výsledku TE01020020V053. Model BUS 2 je pro další účely v projektu nahrazen modelem KOMERČNÍ BUS. Ve spolupráci s výrobci vozidel byly navrženy postupy pro zrychlené ověření prvních návrhůlehkých variant konstrukcí autobusů. Pomocí postupů popsaných ve zprávě o výsledku bylo dosaženo hmotnostní úspory v řádu x.100kg při zachování všech požadavků na konstrukci. Součástí navrhovaných postupů je také algoritmus pro optimalizaci průřezů nosníků. Tento algoritmus je navržen jako přímá implementace do prostředí PAM Crash / PAM Opt.

  • Název v anglickém jazyce

    FE models of buses and truck ? lightweight version

  • Popis výsledku anglicky

    The models were created using finite element method and based on the outcome of TE01020020V053. Model BUS 2 has been replaced by a model COMMERCIAL BUS for further usage in project The procedure for the rapid verification of the initial lightweight proposals was designed in collaboration with the vehicle manufacturers. The mass save in range of x.100kg were achieved using the procedure described in the Technical Report. All other features remain the same. Algorithm for the beam cross section optimizingis the part of the proposed procedures. This algorithm is designed to be implemented directly into Crash PAM / PAM Opt.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TE01020020V093

  • Technické parametry

    algoritmus pro optimalizaci profilů z pohledu převrácení autobusu; odlehčené modely vozidel; 63 MB; Pam Crash; Pam Opt; ANSA; zip

  • Ekonomické parametry

    Úspora nákladů v počátcích návrhu vozidla; zrychlení procesu vývoje nového vozu;

  • IČO vlastníka výsledku

    63987121

  • Název vlastníka

    TÜV SÜD Czech s.r.o.