3D Modelling of the surfaces from the data obtained by laser scanning technology
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F64579336%3A_____%2F15%3AN0000002" target="_blank" >RIV/64579336:_____/15:N0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vzlu.cz/cs/prave-vychazi-specialni-vydani-leteckeho-zpravodaje-c505.html" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cs/prave-vychazi-specialni-vydani-leteckeho-zpravodaje-c505.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
3D Modelling of the surfaces from the data obtained by laser scanning technology
Popis výsledku v původním jazyce
Design and manufacturing of the composite doors for new airplane L410 NG is being currently finalized in LA composite in the frame of the project called: „Integration of Composite Materials into the Airframe of Small Transport Aircraft“. Specifically Pilot Doors, Emergency Doors LH and RH and Main Doors, which are divided into the Cargo and Passenger Doors, have been designed. Original metallic doors and their frames on the aircraft have been scanned by a laser scanner in order to capture their current geometry, because new composite doors shall be possible to be installed into the current metallic frame of the aircraft. Data from the laser scanner had to be modified and analysed before modelling of the new door surface. This task has been done by students of the Czech Technical University in Prague as a part of their Master Thesis.
Název v anglickém jazyce
3D Modelling of the surfaces from the data obtained by laser scanning technology
Popis výsledku anglicky
Design and manufacturing of the composite doors for new airplane L410 NG is being currently finalized in LA composite in the frame of the project called: „Integration of Composite Materials into the Airframe of Small Transport Aircraft“. Specifically Pilot Doors, Emergency Doors LH and RH and Main Doors, which are divided into the Cargo and Passenger Doors, have been designed. Original metallic doors and their frames on the aircraft have been scanned by a laser scanner in order to capture their current geometry, because new composite doors shall be possible to be installed into the current metallic frame of the aircraft. Data from the laser scanner had to be modified and analysed before modelling of the new door surface. This task has been done by students of the Czech Technical University in Prague as a part of their Master Thesis.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI4%2F543" target="_blank" >FR-TI4/543: Projekt INKOM - Integrace kompozitních materiálů do konstrukce malého dopravního letounu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Letecký zpravodaj
ISSN
1211-877X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2/2015
Číslo periodika v rámci svazku
2/2015
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
19-22
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—