Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emoční uvědomění u adolescentů – pilotní studie ověřující základní psychometrické vlastnosti české verze Škály úrovně emočního uvědomění pro děti LEAS-C

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F65269705%3A_____%2F17%3A00066916" target="_blank" >RIV/65269705:_____/17:00066916 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14110/17:00096726

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.csnn.eu/en/czech-slovak-neurology-article/emotional-awareness-in-adolescents-a-pilot-study-of-psychometric-properties-of-the-czech-adaptation-of-the-60565" target="_blank" >http://www.csnn.eu/en/czech-slovak-neurology-article/emotional-awareness-in-adolescents-a-pilot-study-of-psychometric-properties-of-the-czech-adaptation-of-the-60565</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14735/amcsnn2017197" target="_blank" >10.14735/amcsnn2017197</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Emoční uvědomění u adolescentů – pilotní studie ověřující základní psychometrické vlastnosti české verze Škály úrovně emočního uvědomění pro děti LEAS-C

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Úvod: Škála úrovně emočního uvědomění pro děti (LEAS-C) je jedinečný dia-gnostický a výzkumný nástroj v oblasti neuropsychologie a afektivních neurověd. Cíl: Cílem článku je referovat o prvních zkušenostech s překladem škály a prezentovat výsledky týkající se jejích vybraných psychometrických vlastností. Soubor a metodika: Škála byla přeložena metodou &quot;forward- backward translation&quot;. Výběrový soubor sestával z 322 adolescentů ze základních a středních škol (průměrný věk 14,98 +- 1,49; 172 chlapců).

  • Název v anglickém jazyce

    Emotional Awareness in Adolescents a Pilot Study of Psychometric Properties of the Czech Adaptation of the Levels of Emotional Awareness Scale for Children LEAS-C

  • Popis výsledku anglicky

    Background: The measurement of emotional awareness structure and its developmental level represents one of the key areas of neuropsychiatry and neuropsychology diagnostics in routine clinical practice or in affective neuroscience research. The Levels of Emotional Awareness Scale for Children (LEAS-C) is a unique psychodiagnostic and research tool that is beyond the capabilities of commonly used methods in this area. Aim: The aim of the study is to report first experience with the Czech translation of this scale in our circumstances, to describe the psychological theory behind this tool and to present the Czech LEAS-C adaptation selected psychometric properties. Material and methods: The LEAS-C was translated into the Czech using the forward-backward translation method. Complete data were obtained from 322 adolescents from primary and secondary schools (age: 14.98 +/- 1.49; 172 boys, 150 girls; no difference in age was found, t = -0.951; p &gt; 0.05). Results: Internal consistency analyses of the LEAS showed satisfactory intra-test homogeneity (Total a = 0.76; Self a = 0.70; Others a = 0.66) and its reliability (test-retest:Total r = 0.73; Self r = 0.73; Others r = 0.59); mean value of answers in all LEAS-C items for three dimensions scored was: (Total 31.9 +/- 6.9; Self 28.4 +/- 6.9; Others 23.9 +/- 7.1). A significant difference was found between both boys and girls and between children from schools and colleges (girls and college students achieved higher LEAS-C scores in all three subscales p &lt; 0.01). No association between age and LEAS-C performance was found (Total r = 0.11; p &gt; 0.05; Self r = 0.07; p &gt; 0.05), with the exception of subscale Others (r = 0.17; p&lt;0.01), where an association was found. Conclusions: The Czech adaptation of the Levels of Emotional Awareness Scale for Children LEAS-C show adequate psychometric qualities, which allow for their clinical and scientific use. Implications for clinical and research contexts are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30103 - Neurosciences (including psychophysiology)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie

  • ISSN

    1210-7859

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    80

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    197-207

  • Kód UT WoS článku

    000399960900012

  • EID výsledku v databázi Scopus