Scheduling results applicable to decision-theoretic troubleshooting
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F15%3A00431073" target="_blank" >RIV/67985556:_____/15:00431073 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384399:31160/15:00045420
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijar.2014.08.004" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.ijar.2014.08.004</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijar.2014.08.004" target="_blank" >10.1016/j.ijar.2014.08.004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Scheduling results applicable to decision-theoretic troubleshooting
Popis výsledku v původním jazyce
In decision-theoretic troubleshooting, we are given a Bayesian network model of a malfunctioning device and our task is to find a repair strategy with minimal expected cost. The troubleshooting problem has received considerable attention over the past two decades. We show that several troubleshooting scenarios proposed in the literature are equivalent to well-studied machine scheduling problems. This immediately yields new complexity-theoretic and algorithmic results for troubleshooting. We also apply scheduling results to multi-agent troubleshooting. Further, we examine the so-called call service action which is often used in troubleshooting but has no natural counterpart in machine scheduling. We show that adding the call service action to basic troubleshooting models does not make the problem intractable.
Název v anglickém jazyce
Scheduling results applicable to decision-theoretic troubleshooting
Popis výsledku anglicky
In decision-theoretic troubleshooting, we are given a Bayesian network model of a malfunctioning device and our task is to find a repair strategy with minimal expected cost. The troubleshooting problem has received considerable attention over the past two decades. We show that several troubleshooting scenarios proposed in the literature are equivalent to well-studied machine scheduling problems. This immediately yields new complexity-theoretic and algorithmic results for troubleshooting. We also apply scheduling results to multi-agent troubleshooting. Further, we examine the so-called call service action which is often used in troubleshooting but has no natural counterpart in machine scheduling. We show that adding the call service action to basic troubleshooting models does not make the problem intractable.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-20012S" target="_blank" >GA13-20012S: Struktury podmíněné nezávislosti: algebraické a geometrické metody</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Approximate Reasoning
ISSN
0888-613X
e-ISSN
—
Svazek periodika
57
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
87-107
Kód UT WoS článku
000347593900006
EID výsledku v databázi Scopus
—