Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Scheduling results applicable to decision-theoretic troubleshooting

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F15%3A00431073" target="_blank" >RIV/67985556:_____/15:00431073 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384399:31160/15:00045420

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijar.2014.08.004" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.ijar.2014.08.004</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijar.2014.08.004" target="_blank" >10.1016/j.ijar.2014.08.004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Scheduling results applicable to decision-theoretic troubleshooting

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In decision-theoretic troubleshooting, we are given a Bayesian network model of a malfunctioning device and our task is to find a repair strategy with minimal expected cost. The troubleshooting problem has received considerable attention over the past two decades. We show that several troubleshooting scenarios proposed in the literature are equivalent to well-studied machine scheduling problems. This immediately yields new complexity-theoretic and algorithmic results for troubleshooting. We also apply scheduling results to multi-agent troubleshooting. Further, we examine the so-called call service action which is often used in troubleshooting but has no natural counterpart in machine scheduling. We show that adding the call service action to basic troubleshooting models does not make the problem intractable.

  • Název v anglickém jazyce

    Scheduling results applicable to decision-theoretic troubleshooting

  • Popis výsledku anglicky

    In decision-theoretic troubleshooting, we are given a Bayesian network model of a malfunctioning device and our task is to find a repair strategy with minimal expected cost. The troubleshooting problem has received considerable attention over the past two decades. We show that several troubleshooting scenarios proposed in the literature are equivalent to well-studied machine scheduling problems. This immediately yields new complexity-theoretic and algorithmic results for troubleshooting. We also apply scheduling results to multi-agent troubleshooting. Further, we examine the so-called call service action which is often used in troubleshooting but has no natural counterpart in machine scheduling. We show that adding the call service action to basic troubleshooting models does not make the problem intractable.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-20012S" target="_blank" >GA13-20012S: Struktury podmíněné nezávislosti: algebraické a geometrické metody</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Approximate Reasoning

  • ISSN

    0888-613X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    87-107

  • Kód UT WoS článku

    000347593900006

  • EID výsledku v databázi Scopus