Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trade in parts and components across Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F16%3A00460323" target="_blank" >RIV/67985556:_____/16:00460323 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11230/16:10324069 RIV/00216208:11640/16:00460112

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Trade in parts and components across Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Based on the factor-proportion gravity framework, we build a model that identifies the driving forces for trade in parts and components. We test our model empirically by using a detailed and large European data set. We show that trade in parts and components is driven by relative supply-side country differences, proxied by wages and capital labor ratios. The pattern is compatible with models of incomplete specialization and trade. We take our results as evidence for the existence of international East-West production networks in Europe, driven by tradeoffs between wages, capital labor ratios and coordination costs. Our results also reveal that (i) in response to stronger relative wage differences, trade in parts and components across Europe is predominantly conducted along the extensive margin but (ii) the potential to intensify the trade and international production network in new EU members has not been exhausted yet.

  • Název v anglickém jazyce

    Trade in parts and components across Europe

  • Popis výsledku anglicky

    Based on the factor-proportion gravity framework, we build a model that identifies the driving forces for trade in parts and components. We test our model empirically by using a detailed and large European data set. We show that trade in parts and components is driven by relative supply-side country differences, proxied by wages and capital labor ratios. The pattern is compatible with models of incomplete specialization and trade. We take our results as evidence for the existence of international East-West production networks in Europe, driven by tradeoffs between wages, capital labor ratios and coordination costs. Our results also reveal that (i) in response to stronger relative wage differences, trade in parts and components across Europe is predominantly conducted along the extensive margin but (ii) the potential to intensify the trade and international production network in new EU members has not been exhausted yet.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-15927S" target="_blank" >GA15-15927S: Chování podniků, jejich efektivita a finance z mezinárodní perspektivy</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Finance a úvěr-Czech Journal of Economics and Finance

  • ISSN

    0015-1920

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    236-262

  • Kód UT WoS článku

    000384820200003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84971577975