Analysis of discrete data from traffic accidents
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F17%3A00476653" target="_blank" >RIV/67985556:_____/17:00476653 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2017.7973843" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2017.7973843</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2017.7973843" target="_blank" >10.1109/SCSP.2017.7973843</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of discrete data from traffic accidents
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the data analysis of traffic accidents. Traffic accidents can be caused by different reasons, e.g., by watchfulness of a driver, failure of a vehicle, bad structural arrangements, etc. The aim of this paper is to investigate seriousness of incidents in dependence on different circumstances of an accident. Description of these circumstances leads to the use of a high number of different variables (about 50 variables), which are mostly discrete. The majority of statistical methods dealing with discrete variables use a frequency table. This is not suitable for traffic data because of a huge dimension. In this paper, several methods are proposed for solution to the problem with high-dimensional traffic data.
Název v anglickém jazyce
Analysis of discrete data from traffic accidents
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the data analysis of traffic accidents. Traffic accidents can be caused by different reasons, e.g., by watchfulness of a driver, failure of a vehicle, bad structural arrangements, etc. The aim of this paper is to investigate seriousness of incidents in dependence on different circumstances of an accident. Description of these circumstances leads to the use of a high number of different variables (about 50 variables), which are mostly discrete. The majority of statistical methods dealing with discrete variables use a frequency table. This is not suitable for traffic data because of a huge dimension. In this paper, several methods are proposed for solution to the problem with high-dimensional traffic data.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10102 - Applied mathematics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-03564S" target="_blank" >GA15-03564S: Shlukování a klasifikace s využitím rekurzivního odhadování modelu směsi distribucí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2017 Smart City Symposium Prague (SCSP)
ISBN
978-1-5386-3826-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
7973843
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
25. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000443416600017