Bi-cooperative games in bipolar fuzzy settings
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F18%3A00485377" target="_blank" >RIV/67985556:_____/18:00485377 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/03081079.2017.1388800" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/03081079.2017.1388800</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/03081079.2017.1388800" target="_blank" >10.1080/03081079.2017.1388800</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Bi-cooperative games in bipolar fuzzy settings
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we introduce the notion of a bi-cooperative game with Bipolar Fuzzy Bi-coalitions and discuss the related properties. In many decision-making situations, players show bipolar motives while cooperating among themselves. This is modelled in both crisp and fuzzy environments. Bi-cooperative games with fuzzy bi-coalitions have already been proposed under the product order of bi-coalitions where one had memberships in [0,1]. In the present paper, we adopt the alternative ordering: ordering by monotonicity and account for players' memberships in [-1, 1], a break from the previous formulation. This simplifies the model to a great extent. The corresponding Shapley axioms are proposed. An explicit form of the Shapley value to a particular class of such games is also obtained. Our study is supplemented with an illustrative example.
Název v anglickém jazyce
Bi-cooperative games in bipolar fuzzy settings
Popis výsledku anglicky
In this paper, we introduce the notion of a bi-cooperative game with Bipolar Fuzzy Bi-coalitions and discuss the related properties. In many decision-making situations, players show bipolar motives while cooperating among themselves. This is modelled in both crisp and fuzzy environments. Bi-cooperative games with fuzzy bi-coalitions have already been proposed under the product order of bi-coalitions where one had memberships in [0,1]. In the present paper, we adopt the alternative ordering: ordering by monotonicity and account for players' memberships in [-1, 1], a break from the previous formulation. This simplifies the model to a great extent. The corresponding Shapley axioms are proposed. An explicit form of the Shapley value to a particular class of such games is also obtained. Our study is supplemented with an illustrative example.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10101 - Pure mathematics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of General Systems
ISSN
0308-1079
e-ISSN
—
Svazek periodika
47
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
51-66
Kód UT WoS článku
000415640700002
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85031418084