Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bi-cooperative games in bipolar fuzzy settings

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F18%3A00485377" target="_blank" >RIV/67985556:_____/18:00485377 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/03081079.2017.1388800" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/03081079.2017.1388800</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/03081079.2017.1388800" target="_blank" >10.1080/03081079.2017.1388800</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bi-cooperative games in bipolar fuzzy settings

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we introduce the notion of a bi-cooperative game with Bipolar Fuzzy Bi-coalitions and discuss the related properties. In many decision-making situations, players show bipolar motives while cooperating among themselves. This is modelled in both crisp and fuzzy environments. Bi-cooperative games with fuzzy bi-coalitions have already been proposed under the product order of bi-coalitions where one had memberships in [0,1]. In the present paper, we adopt the alternative ordering: ordering by monotonicity and account for players' memberships in [-1, 1], a break from the previous formulation. This simplifies the model to a great extent. The corresponding Shapley axioms are proposed. An explicit form of the Shapley value to a particular class of such games is also obtained. Our study is supplemented with an illustrative example.

  • Název v anglickém jazyce

    Bi-cooperative games in bipolar fuzzy settings

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we introduce the notion of a bi-cooperative game with Bipolar Fuzzy Bi-coalitions and discuss the related properties. In many decision-making situations, players show bipolar motives while cooperating among themselves. This is modelled in both crisp and fuzzy environments. Bi-cooperative games with fuzzy bi-coalitions have already been proposed under the product order of bi-coalitions where one had memberships in [0,1]. In the present paper, we adopt the alternative ordering: ordering by monotonicity and account for players' memberships in [-1, 1], a break from the previous formulation. This simplifies the model to a great extent. The corresponding Shapley axioms are proposed. An explicit form of the Shapley value to a particular class of such games is also obtained. Our study is supplemented with an illustrative example.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10101 - Pure mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of General Systems

  • ISSN

    0308-1079

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    47

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    51-66

  • Kód UT WoS článku

    000415640700002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85031418084