Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CLOSE-TO-OPTIMAL ALGORITHM FOR RECTANGULAR DECOMPOSITION OF 3D SHAPES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F19%3A00518087" target="_blank" >RIV/67985556:_____/19:00518087 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.kybernetika.cz/content/2019/5/755" target="_blank" >https://www.kybernetika.cz/content/2019/5/755</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14736/kyb-2019-5-0755" target="_blank" >10.14736/kyb-2019-5-0755</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CLOSE-TO-OPTIMAL ALGORITHM FOR RECTANGULAR DECOMPOSITION OF 3D SHAPES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we propose a novel algorithm for a decomposition of 3D binary shapes to rectangular blocks. The aim is to minimize the number of blocks. Theoretically optimal brute-force algorithm is known to be NP-hard and practically infeasible. We introduce its suboptimal polynomial heuristic approximation, which transforms the decomposition problem onto a graph-theoretical problem. We compare its performance with the state of the art Octree and Delta methods. We show by extensive experiments that the proposed method outperforms the existing ones in terms of the number of blocks on statistically signifficant level. We also discuss potential applications of the method in image processing.

  • Název v anglickém jazyce

    CLOSE-TO-OPTIMAL ALGORITHM FOR RECTANGULAR DECOMPOSITION OF 3D SHAPES

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we propose a novel algorithm for a decomposition of 3D binary shapes to rectangular blocks. The aim is to minimize the number of blocks. Theoretically optimal brute-force algorithm is known to be NP-hard and practically infeasible. We introduce its suboptimal polynomial heuristic approximation, which transforms the decomposition problem onto a graph-theoretical problem. We compare its performance with the state of the art Octree and Delta methods. We show by extensive experiments that the proposed method outperforms the existing ones in terms of the number of blocks on statistically signifficant level. We also discuss potential applications of the method in image processing.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-07247S" target="_blank" >GA18-07247S: Metody a algoritmy pro analýzu obrazů vektorových a tenzorových polí</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kybernetika

  • ISSN

    0023-5954

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    55

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    755-781

  • Kód UT WoS článku

    000509991200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85079682794