Nástroj pro testování energetické účinnosti převodového ústrojí u plně elektrických vozidel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F24%3A00586419" target="_blank" >RIV/67985556:_____/24:00586419 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://isdv.upv.gov.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0037/uv037911.pdf" target="_blank" >https://isdv.upv.gov.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0037/uv037911.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nástroj pro testování energetické účinnosti převodového ústrojí u plně elektrických vozidel
Popis výsledku v původním jazyce
Návrh se zabývá technickým řešením palubní architektury pro testování a optimalizaci přenosu hnací síly u plně elektrických vozidel a zvýšením účinností u vícestupňového převodového ústrojí. Návrh je řešen v rámci jednotného konceptu rozhraní řidič - vozidlo, kdy na základě vyhodnocení inerciálních systémů připojených k vozidlové sběrnici, znalosti satelitní polohy vozidla a znalostí dynamiky pohybu vozidla, lze optimalizovat energetické toky u plně elektrických vozidel. Jednotka je využitelná v mnoha průmyslových oblastech, zejména pak v oblasti vývoje palubních systémů pro řízení energetických průběhů a vizualizaci aktuálního stavu či predikci doporučených parametrů rozhraní člověk-stroj.
Název v anglickém jazyce
Tool for testing power efficiency of gear box the Fully Electric Vehicles
Popis výsledku anglicky
The proposal deals with the technical solution of the on-board architecture to test and optimize the transmission of power in fully electric vehicles and to increase the efficiency of multi-stage transmissions. The design is solved within the framework of a unified concept of the driver-vehicle interface, where it is possible to optimize energy flows in fully electric vehicles based on the evaluation of inertial systems connected to the vehicle bus, knowledge of the vehicle's satellite position and knowledge of vehicle movement dynamics. The unit can be used in many industrial areas, especially in the development of on-board systems for the control of energy courses and visualization of the current state or prediction of recommended parameters of the human-machine interface.
Klasifikace
Druh
F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
37911
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
—
Název vlastníka
Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence