Metodika a technologie adaptivních vozových simulátorů s virtuální realitou pro analýzu spolehlivosti interakce řidiče s vozidlovými asistenčními systémy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985807%3A_____%2F06%3A00081829" target="_blank" >RIV/67985807:_____/06:00081829 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika a technologie adaptivních vozových simulátorů s virtuální realitou pro analýzu spolehlivosti interakce řidiče s vozidlovými asistenčními systémy
Popis výsledku v původním jazyce
Vytvořená metodika a simulační technologie se týká návrhu automobilových simulátorů určených pro výzkum interakce systému člověk ? stroj, tedy chování řidiče při jízdě za různých podmínek.První část prací byla věnována otázkám návrhu simulátorů. V současné době bylo vytvořeno několik simulátorů, které se používají na FD ČVUT a ve spolupráci v rámci Společné laboratoři spolehlivosti systémů též pro účely výzkumu v oblasti neuroinformatických bází dat též pro problémy, řešené v UI AV ČR. Tyto simulátory jsou též využívány pro optimalizaci kokpitů osobních automobilů pro Škoda-Auto a.s. Druhá část prácí je orientovaná na vytvoření metodiky pro použití simulátoru zejména pro uvedený výzkum únavových stavů řidiče, ale také pro celou řadu dalších aplikací, jako je vyšetřování ergonomických parametrů ovládacích prvků na bezpečnost a kvalitu jízdy, výzkum chování řidičů v ještě nepostavených, tedy simulovaných, dálničních tunelech a pod.
Název v anglickém jazyce
Metodology and Technology of Adaptive Car Simulators with Virtual Reality for Interaction Reliability between Driver and Car Assistance Systems
Popis výsledku anglicky
The developed methodology and simulation technology concerns the design and construction of car simulators for the purpose of research in the field of human-machine interactions, i.e. the driver behavior when driving under influence of various conditions. The first part of these activities was oriented to problems of simulator design. At present several simulators were created, which are used at the Faculty of Transportation Science CTU, Prague in the Joint Laboratory of System Reliability also for theresearch in problems of neuroinformatic databases, solved in the Institute of Computer Science of the Academy of Science of the Czech Republic. These simulators are also used for optimization of the car cockpits by the Skoda-Auto, c.o. The second part ofthese activities was oriented to development of the methodology of application of simulation technologies for investigation of attention decreases of drivers and other system operators, including the analysis of influences of ergonomic a
Klasifikace
Druh
Z<sub>x</sub> - Nezařazeno - Poloprovoz, ověřená technologie, odrůda, plemeno
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ME%20701" target="_blank" >ME 701: Vytváření neuroinformačních bází a vytěžování poznatků z nich</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Simulátor 06
Číselná identifikace
—
Technické parametry
ověřování vlivu vozových asistenčních systémů na spolehlivost řízení vozidla
Ekonomické parametry
ekonomická hodnota měření provedených pro potřebu ŠKODA-AUTO a.s. dosáhla v r. 2006 hodnoty cca 2,5 mil Kč
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
67985807
Název vlastníka
Ústav informatiky AV ČR
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—