Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Premature Deaths Attributed to Source-Specific BC Emissions in Six Urban US Regions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985807%3A_____%2F15%3A00453076" target="_blank" >RIV/67985807:_____/15:00453076 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1748-9326/10/11/114014" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1088/1748-9326/10/11/114014</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1748-9326/10/11/114014" target="_blank" >10.1088/1748-9326/10/11/114014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Premature Deaths Attributed to Source-Specific BC Emissions in Six Urban US Regions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recent studies have shown that exposure to particulate black carbon (BC) has significant adverse health effects and may be more detrimental to human health than exposure toPM2.5 as a whole. Mobile source BC emission controls, mostly on diesel-burning vehicles, have successfully decreased mobile source BC emissions to less than half of what they were 30 years ago. Quantification of the benefits of previous emissions controls conveys the value of these regulatory actions and provides a method by which future control alternatives could be evaluated. In this study we use the adjoint of the Community Multiscale Air Quality (CMAQ) model to estimate highly-resolved spatial distributions of benefits related to emission reductions for six urban regions within the continental US. Emissions from outside each of the six chosen regions account for between7%and 27% of the premature deaths attributed to exposure to BC within the region. While we estimate that nonroad mobile and onroad diesel emission

  • Název v anglickém jazyce

    Premature Deaths Attributed to Source-Specific BC Emissions in Six Urban US Regions

  • Popis výsledku anglicky

    Recent studies have shown that exposure to particulate black carbon (BC) has significant adverse health effects and may be more detrimental to human health than exposure toPM2.5 as a whole. Mobile source BC emission controls, mostly on diesel-burning vehicles, have successfully decreased mobile source BC emissions to less than half of what they were 30 years ago. Quantification of the benefits of previous emissions controls conveys the value of these regulatory actions and provides a method by which future control alternatives could be evaluated. In this study we use the adjoint of the Community Multiscale Air Quality (CMAQ) model to estimate highly-resolved spatial distributions of benefits related to emission reductions for six urban regions within the continental US. Emissions from outside each of the six chosen regions account for between7%and 27% of the premature deaths attributed to exposure to BC within the region. While we estimate that nonroad mobile and onroad diesel emission

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DG - Vědy o atmosféře, meteorologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Environmental Research Letters

  • ISSN

    1748-9326

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    "Article 114014"

  • Kód UT WoS článku

    000367249900018

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84949239046