Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental and Numerical Assessment of Ignition Delay Period for Pure Diesel and Biodiesel B20

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985807%3A_____%2F17%3A00480445" target="_blank" >RIV/67985807:_____/17:00480445 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/252/1/012068/" target="_blank" >http://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/252/1/012068/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/252/1/012068" target="_blank" >10.1088/1757-899X/252/1/012068</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental and Numerical Assessment of Ignition Delay Period for Pure Diesel and Biodiesel B20

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The ignition delay period for a compression ignition engine fueled alternatively with pure diesel and with biodiesel B20 has been experimentally and numerically investigated. The engine was operated under full load conditions for two speeds, 1400 rpm speed for maximum brake torque and 2400 rpm speed for maximum brake power. Different parameters suggested as important to define the start of combustion have been considered before the acceptance of a certain evaluation technique of ignition delay. Correlations between these parameters were analyzed and concluded about the best method to identify the start of combustion. The experimental results were further compared with the ignition delay predicted by some correlations. The results showed that the determined ignition delays are in good agreement with those of the Arrhenius type expressions for pure diesel fuel, while for biodiesel B20 the correlation results are significantly different than the experimental results.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental and Numerical Assessment of Ignition Delay Period for Pure Diesel and Biodiesel B20

  • Popis výsledku anglicky

    The ignition delay period for a compression ignition engine fueled alternatively with pure diesel and with biodiesel B20 has been experimentally and numerically investigated. The engine was operated under full load conditions for two speeds, 1400 rpm speed for maximum brake torque and 2400 rpm speed for maximum brake power. Different parameters suggested as important to define the start of combustion have been considered before the acceptance of a certain evaluation technique of ignition delay. Correlations between these parameters were analyzed and concluded about the best method to identify the start of combustion. The experimental results were further compared with the ignition delay predicted by some correlations. The results showed that the determined ignition delays are in good agreement with those of the Arrhenius type expressions for pure diesel fuel, while for biodiesel B20 the correlation results are significantly different than the experimental results.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10103 - Statistics and probability

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CAR2017. Proceedings of the International Congress of Automotive and Transport Engineering - Mobility Engineering and Environment

  • ISBN

    978-1-5108-5030-9

  • ISSN

    1757-8981

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IOP Publishing

  • Místo vydání

    Bristol

  • Místo konání akce

    Pitesti

  • Datum konání akce

    8. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku