Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Item Difficulty Prediction Using Item Text Features: Comparison of Predictive Performance across Machine-Learning Algorithms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985807%3A_____%2F23%3A00577144" target="_blank" >RIV/67985807:_____/23:00577144 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11210/23:10470307 RIV/00216208:11110/23:10470307 RIV/00216208:11410/23:10470307

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dx.doi.org/10.3390/math11194104" target="_blank" >https://dx.doi.org/10.3390/math11194104</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/math11194104" target="_blank" >10.3390/math11194104</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Item Difficulty Prediction Using Item Text Features: Comparison of Predictive Performance across Machine-Learning Algorithms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work presents a comparative analysis of various machine learning (ML) methods for predicting item difficulty in English reading comprehension tests using text features extracted from item wordings. A wide range of ML algorithms are employed within both the supervised regression and the classification tasks, including regularization methods, support vector machines, trees, random forests, back-propagation neural networks, and Naïve Bayes. Moreover, the ML algorithms are compared to the performance of domain experts. Using f-fold cross-validation and considering the root mean square error (RMSE) as the performance metric, elastic net outperformed other approaches in a continuous item difficulty prediction. Within classifiers, random forests returned the highest extended predictive accuracy. We demonstrate that the ML algorithms implementing item text features can compete with predictions made by domain experts, and we suggest that they should be used to inform and improve these predictions, especially when item pre-testing is limited or unavailable. Future research is needed to study the performance of the ML algorithms using item text features on different item types and respondent populations.

  • Název v anglickém jazyce

    Item Difficulty Prediction Using Item Text Features: Comparison of Predictive Performance across Machine-Learning Algorithms

  • Popis výsledku anglicky

    This work presents a comparative analysis of various machine learning (ML) methods for predicting item difficulty in English reading comprehension tests using text features extracted from item wordings. A wide range of ML algorithms are employed within both the supervised regression and the classification tasks, including regularization methods, support vector machines, trees, random forests, back-propagation neural networks, and Naïve Bayes. Moreover, the ML algorithms are compared to the performance of domain experts. Using f-fold cross-validation and considering the root mean square error (RMSE) as the performance metric, elastic net outperformed other approaches in a continuous item difficulty prediction. Within classifiers, random forests returned the highest extended predictive accuracy. We demonstrate that the ML algorithms implementing item text features can compete with predictions made by domain experts, and we suggest that they should be used to inform and improve these predictions, especially when item pre-testing is limited or unavailable. Future research is needed to study the performance of the ML algorithms using item text features on different item types and respondent populations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA21-03658S" target="_blank" >GA21-03658S: Teoretické základy výpočetní psychometrie</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mathematics

  • ISSN

    2227-7390

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    19

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    4104

  • Kód UT WoS článku

    001084249000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85176471034