Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of a Parenting Program for Disadvantaged Families in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985807%3A_____%2F24%3A00567232" target="_blank" >RIV/67985807:_____/24:00567232 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1177/10497315221144000" target="_blank" >https://doi.org/10.1177/10497315221144000</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/10497315221144000" target="_blank" >10.1177/10497315221144000</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of a Parenting Program for Disadvantaged Families in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    PURPOSE: This impact evaluation report describes the effects of the 'Parenting Program for Disadvantaged Families' in the Czech Republic. We provide a detailed look at the quantitative data on treatment and control families in a program delivered by social workers to reduce the risk of children's misconduct. METHOD: The study specifies the results of two waves of quantitative research based on Parenting Young Children (PARYC), Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), and items measuring parents' attitudes toward punishment of their children. RESULTS: The results of parental self-reported competencies and parent-reported children's behavior indicate that there was a statistically significant impact of the intervention. Discussion: There was a large effect on Supporting Positive Behavior (PARYC), and Prosocial Behavior and Peer Relationship dimensions of the SDQ. Parental practices and attitudes toward punishment are further explored, although the conclusions remain ambiguous.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of a Parenting Program for Disadvantaged Families in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    PURPOSE: This impact evaluation report describes the effects of the 'Parenting Program for Disadvantaged Families' in the Czech Republic. We provide a detailed look at the quantitative data on treatment and control families in a program delivered by social workers to reduce the risk of children's misconduct. METHOD: The study specifies the results of two waves of quantitative research based on Parenting Young Children (PARYC), Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), and items measuring parents' attitudes toward punishment of their children. RESULTS: The results of parental self-reported competencies and parent-reported children's behavior indicate that there was a statistically significant impact of the intervention. Discussion: There was a large effect on Supporting Positive Behavior (PARYC), and Prosocial Behavior and Peer Relationship dimensions of the SDQ. Parental practices and attitudes toward punishment are further explored, although the conclusions remain ambiguous.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Research on Social Work Practice

  • ISSN

    1049-7315

  • e-ISSN

    1552-7581

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    84-97

  • Kód UT WoS článku

    000907456700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85145701709