Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech and Slovak Research in Didactics of Mathematics: Tradition and a Glance at Present State

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F19%3A00505188" target="_blank" >RIV/67985840:_____/19:00505188 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/19:10390462

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-05514-1_7" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-05514-1_7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-05514-1_7" target="_blank" >10.1007/978-3-030-05514-1_7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech and Slovak Research in Didactics of Mathematics: Tradition and a Glance at Present State

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter presents the emergence of research in didactics of mathematics in the former Czechoslovakia and gives a glimpse at its present state. It is done against the background of the history of schooling in the area and with respect to international influences such as the New Math movement. Due to a limited access to international research prior to the Velvet Revolution in 1989, Czechoslovak research developed relatively independently, yet its character was similar to that of the West. An overview of research after the Revolution is divided into four streams: development of theories, knowledge and education of teachers, classroom research, and pupils’ reasoning in mathematics. Each stream is described by relevant work by Czech and Slovak researchers (with a focus on empirical research) and illustrated by publications.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech and Slovak Research in Didactics of Mathematics: Tradition and a Glance at Present State

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter presents the emergence of research in didactics of mathematics in the former Czechoslovakia and gives a glimpse at its present state. It is done against the background of the history of schooling in the area and with respect to international influences such as the New Math movement. Due to a limited access to international research prior to the Velvet Revolution in 1989, Czechoslovak research developed relatively independently, yet its character was similar to that of the West. An overview of research after the Revolution is divided into four streams: development of theories, knowledge and education of teachers, classroom research, and pupils’ reasoning in mathematics. Each stream is described by relevant work by Czech and Slovak researchers (with a focus on empirical research) and illustrated by publications.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    European Traditions in Didactics of Mathematics

  • ISBN

    978-3-030-05513-4

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    187-212

  • Počet stran knihy

    215

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly