Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Contribution of the Road Traffic to Air Pollution in the Prague City (Busy Speedway and Suburban Crossroads)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985858%3A_____%2F11%3A00369312" target="_blank" >RIV/67985858:_____/11:00369312 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60456540:_____/11:#0000341

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.atmosenv.2011.06.036" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.atmosenv.2011.06.036</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.atmosenv.2011.06.036" target="_blank" >10.1016/j.atmosenv.2011.06.036</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Contribution of the Road Traffic to Air Pollution in the Prague City (Busy Speedway and Suburban Crossroads)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Both of the two Results obtained from spectrometers and BLPIs showed that the main contribution of traffic in ultrafine size range can be attributed to direct exhaust emissions, while the coarse fraction was dominated mainly by regional background aerosol with small traces of brake and tyre abrasion as well as the resuspension of the road dust. Chemical analysis demonstrated that most of the water soluble ions can be found in fine fraction of mass distribution and mostly comes from regional background and long range transport. Most of major elements were found in coarse fraction of mass size distribution and it can be attributed to three different sources: abrasion of different vehicle parts (Fe, Cu, Mn and Zn), resuspension of the road dust (Si, Al, Ca) and long range transport or regional background (Ca and K). Elemental carbon concentration (diesel engine emissions) was found to be proportional to traffic intensity.

  • Název v anglickém jazyce

    Contribution of the Road Traffic to Air Pollution in the Prague City (Busy Speedway and Suburban Crossroads)

  • Popis výsledku anglicky

    Both of the two Results obtained from spectrometers and BLPIs showed that the main contribution of traffic in ultrafine size range can be attributed to direct exhaust emissions, while the coarse fraction was dominated mainly by regional background aerosol with small traces of brake and tyre abrasion as well as the resuspension of the road dust. Chemical analysis demonstrated that most of the water soluble ions can be found in fine fraction of mass distribution and mostly comes from regional background and long range transport. Most of major elements were found in coarse fraction of mass size distribution and it can be attributed to three different sources: abrasion of different vehicle parts (Fe, Cu, Mn and Zn), resuspension of the road dust (Si, Al, Ca) and long range transport or regional background (Ca and K). Elemental carbon concentration (diesel engine emissions) was found to be proportional to traffic intensity.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    CF - Fyzikální chemie a teoretická chemie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Atmospheric Environment

  • ISSN

    1352-2310

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    29

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    5090-5100

  • Kód UT WoS článku

    000294091200003

  • EID výsledku v databázi Scopus