Polycyclic Aromatic Hydrocarbons (PAH) and Their Genotoxicity in Exhaust Emissions from a Diesel Engine during Extended Low-Load Operation on Diesel and Biodiesel Fuels
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985858%3A_____%2F15%3A00442323" target="_blank" >RIV/67985858:_____/15:00442323 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68378041:_____/15:00442323 RIV/68407700:21220/15:00235230 RIV/60460709:41310/15:67385 RIV/46747885:24210/15:00002552
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.atmosenv.2015.02.077" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.atmosenv.2015.02.077</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.atmosenv.2015.02.077" target="_blank" >10.1016/j.atmosenv.2015.02.077</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Polycyclic Aromatic Hydrocarbons (PAH) and Their Genotoxicity in Exhaust Emissions from a Diesel Engine during Extended Low-Load Operation on Diesel and Biodiesel Fuels
Popis výsledku v původním jazyce
This paper investigates the effects of emissions including carcinogenic polycyclic aromatic hydrocarbons (cPAH) of a conventional diesel engine without a particle filter. Experiments were carried on during extended idle and during a loaded operation immediately following the extended idle. Extended low- load operation of diesel engines due to idling and creep at border crossings, loading areas and in severe congestion has been known to deteriorate the combustion and catalytic device performance and to increase the emissions of particulate matter (PM).
Název v anglickém jazyce
Polycyclic Aromatic Hydrocarbons (PAH) and Their Genotoxicity in Exhaust Emissions from a Diesel Engine during Extended Low-Load Operation on Diesel and Biodiesel Fuels
Popis výsledku anglicky
This paper investigates the effects of emissions including carcinogenic polycyclic aromatic hydrocarbons (cPAH) of a conventional diesel engine without a particle filter. Experiments were carried on during extended idle and during a loaded operation immediately following the extended idle. Extended low- load operation of diesel engines due to idling and creep at border crossings, loading areas and in severe congestion has been known to deteriorate the combustion and catalytic device performance and to increase the emissions of particulate matter (PM).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DN - Vliv životního prostředí na zdraví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-01438S" target="_blank" >GA13-01438S: Mechanismy toxicity pevných emisí z biopaliv</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Atmospheric Environment
ISSN
1352-2310
e-ISSN
—
Svazek periodika
109
Číslo periodika v rámci svazku
MAY 2015
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
9-18
Kód UT WoS článku
000354150000002
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84924300033