Large eddy simulation of a pitched blade impeller mixed vessel - Comparison with LDA measurements
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985874%3A_____%2F16%3A00466313" target="_blank" >RIV/67985874:_____/16:00466313 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21220/16:00300539
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.cherd.2016.02.020" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.cherd.2016.02.020</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.cherd.2016.02.020" target="_blank" >10.1016/j.cherd.2016.02.020</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Large eddy simulation of a pitched blade impeller mixed vessel - Comparison with LDA measurements
Popis výsledku v původním jazyce
This study deals with a large eddy simulation (LES) of the single-phase turbulent flow in a fully baffled mixed vessel stirred by a pitched six-blade impeller. The ANSYS FLUENT 15.7 commercial CFD programme was employed. The LES turbulent model is used with the dynamic Smagorinsky-Lilly model. The Werner-Wengle wall function is used to cope with the requirements of near the wall cell size of the LES model. The sliding mesh (SM) model was used for simulating the impeller movement. The results of the simulations are compared with experimental data obtained by previous LDA measurements of the radial profiles of the axial component of the ensemble averaged mean velocity in the impeller discharge flow. The volume flow rates and the flow rate criteria were calculated from these velocity profiles, and were compared with the flow rates determined from the horizontal vessel cross section from simulation. (C) 2016 The Institution of Chemical Engineers. Published by Elsevier B.V. All rights reserved.
Název v anglickém jazyce
Large eddy simulation of a pitched blade impeller mixed vessel - Comparison with LDA measurements
Popis výsledku anglicky
This study deals with a large eddy simulation (LES) of the single-phase turbulent flow in a fully baffled mixed vessel stirred by a pitched six-blade impeller. The ANSYS FLUENT 15.7 commercial CFD programme was employed. The LES turbulent model is used with the dynamic Smagorinsky-Lilly model. The Werner-Wengle wall function is used to cope with the requirements of near the wall cell size of the LES model. The sliding mesh (SM) model was used for simulating the impeller movement. The results of the simulations are compared with experimental data obtained by previous LDA measurements of the radial profiles of the axial component of the ensemble averaged mean velocity in the impeller discharge flow. The volume flow rates and the flow rate criteria were calculated from these velocity profiles, and were compared with the flow rates determined from the horizontal vessel cross section from simulation. (C) 2016 The Institution of Chemical Engineers. Published by Elsevier B.V. All rights reserved.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10305 - Fluids and plasma physics (including surface physics)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-18955S" target="_blank" >GA14-18955S: Experimentální a teoretická studie konvektivního přenosu tepla v rotujícím turbulentním impaktním proudu.</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Chemical Engineering Research and Design
ISSN
0263-8762
e-ISSN
—
Svazek periodika
108
Číslo periodika v rámci svazku
April
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
42-48
Kód UT WoS článku
000376704800006
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84973164121