Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

More centonario. Poznámky o centonové technice v latinské hexametrické poezii raného středověku (6.-9. století)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F05%3A00020894" target="_blank" >RIV/67985955:_____/05:00020894 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    francouzština

  • Název v původním jazyce

    More centonario. Remarques sur la technique du centon dans la poésie latine hexamétrique du haut Moyen Âge (VIe-IXe siecles)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Le texte prononcé lors du IVe congr?s de l?Internationales Mittellateinerkomitee cherche la réponse ? la question si ? et, éventuellement, sous quelle forme ? le genre tardo-antique du centon survie dans la poésie latine hexamétrique du Haut Moyen Âge. On peut en voir une certaine parall?le dans la technique du remploi de vers pré-formulés par l?auteur m?me (Aldhelm, le po?te Colomban), utilisée dans la poésie de plus en plus fréquemment d?s l?Antiquité tardive. Parmi les exemples mentionnés, c?est un collage des vers de Dracontius (conservé dans le cadre de l??uvre de Colomban) qui s?approche le plus des centons antiques. Une technique compositrice originelle est mise en ?uvre dans deux diptyques des po?mes bibliques : Centones Claromontani et VersusVictorini.

  • Název v anglickém jazyce

    More centonario. Notes on the technique of centon in the Latin hexametric poetry of the late Middle Ages (6th-9th Centuries)

  • Popis výsledku anglicky

    The paper given at the 4th Congress of the Internationales Mittellateinerkomitee addresses the question of whether and in which forms the genre of cento survives in the hexametric poetry of the early Middle Ages. A parallel may be drawn between cento andthe technique of lines repeated by the author himself throughout different poems (e.g. Aldhelm, the poet Columban). This technique had been spreading steadily since the Late Antiquity. Of the examples mentioned, the most similar to Roman centos is a pastiche of the lines of Dracontius preserved as a part of Columban?s poem Ad Sethum. An original technique is used in the composition of two diptychs of biblical poems, Centones Claromontani and Versus Victorini.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Poesía Latina Medieval (Siglos V-XV)

  • ISBN

    88-8450-058-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    275-285

  • Název nakladatele

    SISMEL - Edizioni del Galluzzo

  • Místo vydání

    Firenze

  • Místo konání akce

    Santiago de Compostela

  • Datum konání akce

    12. 9. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku