Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Beyond Ideology: Representations of the Baroque in Socialist Czechoslovakia As Seen Through the Media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F16%3A00467392" target="_blank" >RIV/67985955:_____/16:00467392 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Beyond Ideology: Representations of the Baroque in Socialist Czechoslovakia As Seen Through the Media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focusses on representations of the Baroque in Czechoslovakia under state socialism. In this period, policies and politics had a huge impact on the ideological discourses that determined how the Baroque was to be officially interpreted. However, the communist regime and its ideology were not the only determinants of how the Baroque was evaluated. In fact, mechanisms of cultural remembrance, divergent strategies of different mass media, adopting their representations of the Baroque to their respective algorithms, mutual influences from within Czechoslovakia and from abroad as well as the urge to propagate, on an international scale, the touristic qualities of Czechoslovakia and her cultural heritage all had their share in shaping diverging representations of the Baroque. Hence the study analyses mnemonic, functional and medial aspects of how the Baroque was perceived in the public sphere and shows how they accorded, respectively clashed with government ideologies and politics.

  • Název v anglickém jazyce

    Beyond Ideology: Representations of the Baroque in Socialist Czechoslovakia As Seen Through the Media

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focusses on representations of the Baroque in Czechoslovakia under state socialism. In this period, policies and politics had a huge impact on the ideological discourses that determined how the Baroque was to be officially interpreted. However, the communist regime and its ideology were not the only determinants of how the Baroque was evaluated. In fact, mechanisms of cultural remembrance, divergent strategies of different mass media, adopting their representations of the Baroque to their respective algorithms, mutual influences from within Czechoslovakia and from abroad as well as the urge to propagate, on an international scale, the touristic qualities of Czechoslovakia and her cultural heritage all had their share in shaping diverging representations of the Baroque. Hence the study analyses mnemonic, functional and medial aspects of how the Baroque was perceived in the public sphere and shows how they accorded, respectively clashed with government ideologies and politics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GB14-37038G" target="_blank" >GB14-37038G: Mezi renesancí a barokem: Filosofie a vědění v českých zemích a jejich širší evropský kontext</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Art Historiography

  • ISSN

    2042-4752

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    15 December

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    1-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus