Průmysl 4.0, Kultura 2.0 a Nová média - realita, trendy, mýty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F18%3A00523013" target="_blank" >RIV/67985955:_____/18:00523013 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Průmysl 4.0, Kultura 2.0 a Nová média - realita, trendy, mýty
Popis výsledku v původním jazyce
Digitalizace (digitální transformace) je všudypřítomnou realitou a zároveň konstantním megatrendem ve všech oblastech lidské existence. S pomocí internetu jsou jednotlivci, stroje, výrobní zařízení, podniky a instituce propojováni pomocí procesů sběru dat, zpracování dat a výstupních datových procesů do sítí, ze kterých vznikají netušené technicko-technologické, ekonomické, sociální, politické, kulturní a další příležitosti a současně i závažné výzvy. S ohledem na globální konkurenceschopnost obchodu a průmyslu je třeba vycházet z toho, že digitálně propojené, učící se systémy umožní stále více samoorganizovanou výrobu, ve které systémy strojů, výrobky v nich vyrobené a je propojující logistika spolu nejen komunikují, ale především spolupracují ( “Průmysl 4.0”). Pro zúčastněné jednotlivce znamená využití těchto technologií („Nová média“) mnohdy velmi hlubokou transformaci jejich práce, a tedy nutně i jejich života a souvisejících kulturních vzorů a praxí ( „Kultura 2.0“).
Název v anglickém jazyce
Industry 4.0, Culture 2.0 and the New Media – Realities, Trends, Myths
Popis výsledku anglicky
Digitalization (digital transformation) is a pervasive reality and at the same time a constant megatrend in all areas of human existence. With the help of the Internet, individuals, machines, manufacturing equipment, businesses and institutions are connected through data collection, data processing and data output processes to networks that create unsuspected technological, economic, social, political, cultural and other opportunities, as well as serious challenges. Given the global competitiveness of trade and industry, it must be assumed that digitally interconnected learning systems will allow for an increasingly self-organized production in which machine systems, the products manufactured therein and interconnecting logistics not only communicate but above all cooperate (“Industry 4.0”). For the individuals involved, the use of these technologies (“New Media”) often means a very profound transformation of their work, and therefore necessarily their lives and related cultural patterns and practices (“Culture 2.0”).
Klasifikace
Druh
M - Uspořádání konference
CEP obor
—
OECD FORD obor
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Praha
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
78
Počet zahraničních účastníků
48
Typ akce podle státní přísl. účastníků
WRD - Celosvětová akce