Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sonic Environments and the Phenomenological Dynamic of Passivity and Activity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F22%3A00565079" target="_blank" >RIV/67985955:_____/22:00565079 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sonic Environments and the Phenomenological Dynamic of Passivity and Activity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The question of the sonic environment is one of those that I focus on the most within the framework of our grant project. The basic orientation of my questioning is a phenomenological approach to the sonic environment. So if I had to sum up the question I am dealing with in one sentence, it would be what contribution a phenomenological perspective can bring to the investigation of the sonic environment and soundscape. In my presentation, I want to try to show how the opening of the sonic environment as a specific field guided by a phenomenological perspective can look like. I will show this through the passive-active dynamics of the sonic environment. This dynamics is able to capture the richness of the sonic environment. In my presentation I will show the Husserlian roots of this dynamics, as well as the example from art, Christina Kubisch’s long-term project called Electric Walks.

  • Název v anglickém jazyce

    Sonic Environments and the Phenomenological Dynamic of Passivity and Activity

  • Popis výsledku anglicky

    The question of the sonic environment is one of those that I focus on the most within the framework of our grant project. The basic orientation of my questioning is a phenomenological approach to the sonic environment. So if I had to sum up the question I am dealing with in one sentence, it would be what contribution a phenomenological perspective can bring to the investigation of the sonic environment and soundscape. In my presentation, I want to try to show how the opening of the sonic environment as a specific field guided by a phenomenological perspective can look like. I will show this through the passive-active dynamics of the sonic environment. This dynamics is able to capture the richness of the sonic environment. In my presentation I will show the Husserlian roots of this dynamics, as well as the example from art, Christina Kubisch’s long-term project called Electric Walks.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-27355S" target="_blank" >GA20-27355S: Fenomenologická zkoumání zvukových prostředí</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů