Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the problem of authentic and inauthentic existence in the context of pedagogy of the turn by Jan Patočka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F23%3A00577599" target="_blank" >RIV/67985955:_____/23:00577599 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    španělština

  • Název v původním jazyce

    El problema de la existencia auténtica e inauténtica en el contexto de la pedagogía de la conversión en Jan Patočka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    El capítulo analiza el tema del alma abierta y cerrada en el contexto de las reflexiones de Patočka sobre el fin de Europa y sobre la era poseuropea y en el contexto de sus reflexiones sobre la existencia humana. Se presta atención a la filosofía de la educación de Comenio, en la que Patočka encontró inspiración para sus ideas sobre la pedagogía de la conversión a la apertura. El capítulo también analiza un cierto paralelismo con Gabriel Marcel, quien, como Patočka, se inspiró en Bergson para sus reflexiones sobre la clausura y la apertura. El capítulo también señala que las ideas de la clausura y apertura cobran una nueva actualidad en el présente, que está desgarrado por los conflictos bélicos, odio y violencia.

  • Název v anglickém jazyce

    On the problem of authentic and inauthentic existence in the context of pedagogy of the turn by Jan Patočka

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter analyzes the theme of the closed and open soul in the context of Patočka’s reflections on the end of Europe and the post-European period and in the context of his reflections on human existence. Attention is paid to Comenius’ philosophy of education, in which Patočka found inspiration for his ideas about the pedagogy of the turn to the openness. The chapter also discusses a certain parallelism with Gabriel Marcel, who, like Patočka, drew inspiration from Bergson for his reflections on closedness and openness. The chapter also points out that the ideas of closedness and openness are very urgent in the present time, filled with war conflicts, hatred and violence.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Ciudad e individuación. El cuidado del alma: Patočka - Simondon

  • ISBN

    978-628-7625-88-4

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    27-40

  • Počet stran knihy

    194

  • Název nakladatele

    Aula de Humanidades

  • Místo vydání

    Bogotá

  • Kód UT WoS kapitoly