Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Levinas vs. Maldiney. On the face of sensible nature

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F23%3A00579992" target="_blank" >RIV/67985955:_____/23:00579992 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.32022/PHI32.2023.126-127.8" target="_blank" >https://doi.org/10.32022/PHI32.2023.126-127.8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32022/PHI32.2023.126-127.8" target="_blank" >10.32022/PHI32.2023.126-127.8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Levinas vs. Maldiney. On the face of sensible nature

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Were environmental ethics part of politics, as Levinas suggests, it would run the danger of privileging human interests and downplaying the power of nature’s own ethical call. This is why the present article against Levinas argues that nature needs and has a face in the strong ethical sense. It begins by extracting the definitional criteria of the face from Levinas, and then-through an excursion into the work of Maldiney, whose relevance for eco-phenomenology it wants to highlight-follows some of the attempts to extend the concept of face beyond human ethics. Thus, the article concludes that sensible nature, giving itself as Maldiney’s event, does not have a human face, but the encounter with its transcendence in its various facialities has a similar ethical force, from which an eco-phenomenological ethics of nature could grow.

  • Název v anglickém jazyce

    Levinas vs. Maldiney. On the face of sensible nature

  • Popis výsledku anglicky

    Were environmental ethics part of politics, as Levinas suggests, it would run the danger of privileging human interests and downplaying the power of nature’s own ethical call. This is why the present article against Levinas argues that nature needs and has a face in the strong ethical sense. It begins by extracting the definitional criteria of the face from Levinas, and then-through an excursion into the work of Maldiney, whose relevance for eco-phenomenology it wants to highlight-follows some of the attempts to extend the concept of face beyond human ethics. Thus, the article concludes that sensible nature, giving itself as Maldiney’s event, does not have a human face, but the encounter with its transcendence in its various facialities has a similar ethical force, from which an eco-phenomenological ethics of nature could grow.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA21-22224S" target="_blank" >GA21-22224S: "Tvář přírody" v současné francouzské fenomenologii. Výzvy nové meta-etiky a ekologie</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Phainomena

  • ISSN

    1318-3362

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    126/127

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    157-184

  • Kód UT WoS článku

    001158077700008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85182219382