Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Filozoficzna koncepcja edukacji i szkolenia Masaryka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F24%3A00602019" target="_blank" >RIV/67985955:_____/24:00602019 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Filozoficzna koncepcja edukacji i szkolenia Masaryka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Účelem přednášky bylo představit pojetí výchovy a vzdělání tak, jak mu rozuměl první československý prezident a filosof T. G. Masaryk. Nejdříve byl připomenut obecný význam Masaryka v boji Čechů a Slováků za národní identitu, jeho příkladná politická angažovanost jako budoucího státníka a v souvislosti s tím také význam národního státu a jeho tradičních vzdělávacích principů v dnešní době. V dalším kroku se přednáška zabývala Masarykovou filosofií, modernizačním významem ideje humanity a jejím emancipačním a výchovným smyslem v českých dějinách, dále pak stočila pozornost na Masarykovo pojetí „antropismu“ jakožto programu, který moderního člověka vzdělává a vychovává ho k vyšší humanitě. V samém závěru se přednáška dotkla problematiky udržitelnosti tohoto Masarykova principiálního postoje v současném multipolárním a multilaterálním uspořádání světa.

  • Název v anglickém jazyce

    Masaryk’s Philosophical Concept of Education

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the lecture was to introduce the concept of education and upbringing as understood by the first Czechoslovak president and philosopher T. G. Masaryk. First of all, the general importance of Masaryk in the struggle of Czechs and Slovaks for national identity, his exemplary political commitment as a future statesman, and in connection with this also the importance of the nation state and its traditional educational principles in our times were recalled. In the next step, the lecture dealt with Masaryk’s philosophy, the modernizing significance of the idea of humanity and its emancipatory and educational meaning in Czech history, and then turned its attention to Masaryk’s concept of “anthropism” as a program that educates modern man to a higher humanity. At the very end, the lecture touched upon the issue of the sustainability of this principled position of Masaryk in the current multipolar and multilateral world order.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů