Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Protichůdné názory české společnosti na vzdělávání dívek a žen v 19. století.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985980%3A_____%2F03%3A46033069" target="_blank" >RIV/67985980:_____/03:46033069 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Protichůdné názory české společnosti na vzdělávání dívek a žen v 19. století.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na pozadí konfliktních názorů na dívčí školství a úsilí o jeho formální realizaci sleduje tento článek Masarykovy názory na problematiku dívčího školství od jeho příchodu do říšské rady počátkem devadesátých let 19. století. Vycházejíc z myšlenek osvícenství a z demokratických principů prosazoval demokratizaci vzdělání nejen do výuky jednotlivých humanitních oborů, ale do celého systému školství, včetně dívčího. Jeho projevy přednesené v říšské radě, jeho články, dobový tisk, zákony a nařízení i relevantní současná historická literatura jsou hlavním zdrojem informací pro tento článek.

  • Název v anglickém jazyce

    Conflicting Views on Women's Education in the 19th Century.

  • Popis výsledku anglicky

    From the perspective of conflicting opinions on the women's education in the second half of the 19th century and on the background of struggles for its formal establishing this contribution follows the Masaryk's views on relevant issues from the time hebecame a deputy in the Imperial Diet in early 1890s. Building on the ideals of the Enlightenment and democratic principles, his competent arguments were in favour of democratization of education in humanities and law as well as of the school system as awhole, including women's education. His parliamentary speeches, articles, the contemporary press, laws and statues and relevant history literature are the main sources of information for this article.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    F.L. Rieger a česká společnost 2. poloviny 19. století.

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    166-181

  • Název nakladatele

    Státní okresní archiv Semily

  • Místo vydání

    Semily

  • Místo konání akce

    Semily [CZ]

  • Datum konání akce

    25. 4. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku