Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Market and non-market determinants of firm innovation and growth

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F12%3A00378725" target="_blank" >RIV/67985998:_____/12:00378725 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Market and non-market determinants of firm innovation and growth

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The primary aim of the paper is an analysis of the relationships between growth, innovation and subsidies based on a large firm data set 2004 ? 2007. The novelty of the approach consists in linking data from financial statements with data from innovationsurveys of the Czech Statistical Office at the firm level. Innovation activities of firms are modeled as a four stage model (CDM) which allows studying several interrelated questions while controlling for simultaneity and for causality problem. In the first two stages determinants of decision to innovate and consequent innovation investment are separated. In the third stage innovation input (R&D investment) is linked to innovation output, and finally, in the fourth stage it is determined how the productivity of firm is related to its innovation activities.

  • Název v anglickém jazyce

    Market and non-market determinants of firm innovation and growth

  • Popis výsledku anglicky

    The primary aim of the paper is an analysis of the relationships between growth, innovation and subsidies based on a large firm data set 2004 ? 2007. The novelty of the approach consists in linking data from financial statements with data from innovationsurveys of the Czech Statistical Office at the firm level. Innovation activities of firms are modeled as a four stage model (CDM) which allows studying several interrelated questions while controlling for simultaneity and for causality problem. In the first two stages determinants of decision to innovate and consequent innovation investment are separated. In the third stage innovation input (R&D investment) is linked to innovation output, and finally, in the fourth stage it is determined how the productivity of firm is related to its innovation activities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    An enterprise odyssey: corporate governance and public policy - path to sustainable future [CD ROM]

  • ISBN

    978-953-6025-57-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    1159-1176

  • Název nakladatele

    University of Zagreb: Faculty of Economics and Business

  • Místo vydání

    Zagreb

  • Místo konání akce

    Zagreb

  • Datum konání akce

    13. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku