Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Alphabetical order effects in school admissions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F16%3A00461420" target="_blank" >RIV/67985998:_____/16:00461420 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11640/16:00468769

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/02671522.2015.1073774" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/02671522.2015.1073774</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/02671522.2015.1073774" target="_blank" >10.1080/02671522.2015.1073774</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Alphabetical order effects in school admissions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    If school admission committees use alphabetically sorted lists of applicants in their evaluations, one’s position in the alphabet according to last name initial may be important in determining access to selective schools. Jurajda and Münich (2010) Admission to Selective Schools, Alphabetically. Economics of Education Review, 29 (6): 1100–1109’ provide evidence consistent with this hypothesis based on graduation exams taken in grade 13 in the Czech Republic: Z’ students in selective schools had higher exam scores than A’ students. In this paper, we use the Trends in International Mathematics and Science Study & Progress in International Reading Literacy Study test scores of 4th graders and the Programme for International Student Assessment (PISA) test scores of 8th and 9th graders in the Czech Republic to provide evidence on how the alphabetical sorting outcome uncovered in Jurajda and Münich (2010) Admission to Selective Schools, Alphabetically. Economics of Education Review, 29 (6): 1100–1109’ arises during early tracking into selective schools. Using the PISA data, we also provide corresponding evidence for Denmark, where sorting into selective schools happens in higher grades.

  • Název v anglickém jazyce

    Alphabetical order effects in school admissions

  • Popis výsledku anglicky

    If school admission committees use alphabetically sorted lists of applicants in their evaluations, one’s position in the alphabet according to last name initial may be important in determining access to selective schools. Jurajda and Münich (2010) Admission to Selective Schools, Alphabetically. Economics of Education Review, 29 (6): 1100–1109’ provide evidence consistent with this hypothesis based on graduation exams taken in grade 13 in the Czech Republic: Z’ students in selective schools had higher exam scores than A’ students. In this paper, we use the Trends in International Mathematics and Science Study & Progress in International Reading Literacy Study test scores of 4th graders and the Programme for International Student Assessment (PISA) test scores of 8th and 9th graders in the Czech Republic to provide evidence on how the alphabetical sorting outcome uncovered in Jurajda and Münich (2010) Admission to Selective Schools, Alphabetically. Economics of Education Review, 29 (6): 1100–1109’ arises during early tracking into selective schools. Using the PISA data, we also provide corresponding evidence for Denmark, where sorting into selective schools happens in higher grades.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Research Papers in Education

  • ISSN

    0267-1522

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    483-498

  • Kód UT WoS článku

    000380367700006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84939510953