Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Whoever has will be given more: child endowment and human capital investment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F18%3A00490355" target="_blank" >RIV/67985998:_____/18:00490355 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp616b.pdf" target="_blank" >https://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp616b.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Whoever has will be given more: child endowment and human capital investment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Using a unique longitudinal survey from Ethiopia, we investigate whether resource constrainednparents reinforce or attenuate differences in early abilities between their children. We propose a simple model that allows for sibling interactions. To overcome the endogeneity associated with measures of endowment, we construct a measure of human capital at birth that is plausibly net of prenatal investment. We estimate a sibling fixed-effect model to account for bias due to unobserved family-specific heterogeneity. We find that parents reinforce educational inequality: inherently healthy children are more likely to attend preschool, be enrolled in elementary school, and have more expenses incurred towards their education. Health inputs are allocated in a compensatory manner.n

  • Název v anglickém jazyce

    Whoever has will be given more: child endowment and human capital investment

  • Popis výsledku anglicky

    Using a unique longitudinal survey from Ethiopia, we investigate whether resource constrainednparents reinforce or attenuate differences in early abilities between their children. We propose a simple model that allows for sibling interactions. To overcome the endogeneity associated with measures of endowment, we construct a measure of human capital at birth that is plausibly net of prenatal investment. We estimate a sibling fixed-effect model to account for bias due to unobserved family-specific heterogeneity. We find that parents reinforce educational inequality: inherently healthy children are more likely to attend preschool, be enrolled in elementary school, and have more expenses incurred towards their education. Health inputs are allocated in a compensatory manner.n

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů