Children left behind: self-confidence of pupils in competitive environments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F18%3A00493182" target="_blank" >RIV/67985998:_____/18:00493182 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/09645292.2017.1395811" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/09645292.2017.1395811</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/09645292.2017.1395811" target="_blank" >10.1080/09645292.2017.1395811</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Children left behind: self-confidence of pupils in competitive environments
Popis výsledku v původním jazyce
To sort pupils at the end of primary school, some early-tracking systems apply a mechanism that unwittingly divides classes into two groups: students preparing for exams to enter better schools and everyone else, who decide not to compete for selective schools. Utilizing TIMSS data and a follow-up study in the Czech Republic, we show that this environment has a detrimental effect on pupils’ self-confidence in mathematics, particularly among girls, who do not apply for selective schools but have peers in their classroom who do apply. Our results imply that gender gaps in self-confidence can result from school competitive environments.
Název v anglickém jazyce
Children left behind: self-confidence of pupils in competitive environments
Popis výsledku anglicky
To sort pupils at the end of primary school, some early-tracking systems apply a mechanism that unwittingly divides classes into two groups: students preparing for exams to enter better schools and everyone else, who decide not to compete for selective schools. Utilizing TIMSS data and a follow-up study in the Czech Republic, we show that this environment has a detrimental effect on pupils’ self-confidence in mathematics, particularly among girls, who do not apply for selective schools but have peers in their classroom who do apply. Our results imply that gender gaps in self-confidence can result from school competitive environments.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Education Economics
ISSN
0964-5292
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
145-160
Kód UT WoS článku
000435504500003
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85032328850