Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Children left behind: self-confidence of pupils in competitive environments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F18%3A00493182" target="_blank" >RIV/67985998:_____/18:00493182 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/09645292.2017.1395811" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/09645292.2017.1395811</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/09645292.2017.1395811" target="_blank" >10.1080/09645292.2017.1395811</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Children left behind: self-confidence of pupils in competitive environments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To sort pupils at the end of primary school, some early-tracking systems apply a mechanism that unwittingly divides classes into two groups: students preparing for exams to enter better schools and everyone else, who decide not to compete for selective schools. Utilizing TIMSS data and a follow-up study in the Czech Republic, we show that this environment has a detrimental effect on pupils’ self-confidence in mathematics, particularly among girls, who do not apply for selective schools but have peers in their classroom who do apply. Our results imply that gender gaps in self-confidence can result from school competitive environments.

  • Název v anglickém jazyce

    Children left behind: self-confidence of pupils in competitive environments

  • Popis výsledku anglicky

    To sort pupils at the end of primary school, some early-tracking systems apply a mechanism that unwittingly divides classes into two groups: students preparing for exams to enter better schools and everyone else, who decide not to compete for selective schools. Utilizing TIMSS data and a follow-up study in the Czech Republic, we show that this environment has a detrimental effect on pupils’ self-confidence in mathematics, particularly among girls, who do not apply for selective schools but have peers in their classroom who do apply. Our results imply that gender gaps in self-confidence can result from school competitive environments.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Education Economics

  • ISSN

    0964-5292

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    145-160

  • Kód UT WoS článku

    000435504500003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85032328850