Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Redistributive capital taxation revisited

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F20%3A00533196" target="_blank" >RIV/67985998:_____/20:00533196 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp674.pdf" target="_blank" >https://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp674.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Redistributive capital taxation revisited

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper shows that capital-skill complementarity provides a quantitatively significant rationale to tax capital for redistributive governments. The optimal capital income tax rate is 60%, which is significantly higher than the optimal rate of 48% in an identically calibrated model without capital-skill complementarity. The skill premium falls from 1.9 to 1.67 along the transition following the optimal reform in the capital-skill complementarity model, implying substantial indirect redistribution from skilled to unskilled workers. These results show that a government that cares about redistribution should take into account capital-skill complementarity in production when setting the tax rate on capital income.

  • Název v anglickém jazyce

    Redistributive capital taxation revisited

  • Popis výsledku anglicky

    This paper shows that capital-skill complementarity provides a quantitatively significant rationale to tax capital for redistributive governments. The optimal capital income tax rate is 60%, which is significantly higher than the optimal rate of 48% in an identically calibrated model without capital-skill complementarity. The skill premium falls from 1.9 to 1.67 along the transition following the optimal reform in the capital-skill complementarity model, implying substantial indirect redistribution from skilled to unskilled workers. These results show that a government that cares about redistribution should take into account capital-skill complementarity in production when setting the tax rate on capital income.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů