Grantová podpora a doktorské studium: analýza dat Grantové agentury Univerzity Karlovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F20%3A00534562" target="_blank" >RIV/67985998:_____/20:00534562 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_07_2020_Grantova_podpora_UK/files/extfile/IDEA_Studie_07_2020_Grantova_podpora_UK.pdf" target="_blank" >https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_07_2020_Grantova_podpora_UK/files/extfile/IDEA_Studie_07_2020_Grantova_podpora_UK.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Grantová podpora a doktorské studium: analýza dat Grantové agentury Univerzity Karlovy
Popis výsledku v původním jazyce
V České republice doktorské studium úspěšně dokončí pouze zhruba polovina studentů. Studenti kromě nízkých stipendií pociťují nedostatečnou nefinanční podporu ze strany vysokých škol. Jedním ze způsobů, jak jejich výzkumnou práci a studium podpořit, jsou interní grantové soutěže vysokých škol. Tato studie jako první v České republice zkoumá vztah mezi grantovou podporou doktorandů a dalším studiem. Konkrétně mírou dokončení a délkou studia na Univerzitě Karlově. Efekty zkoumáme za celou univerzitu a za sekce, což je hlavní dělení v rámci grantové agentury podle oblasti výzkumu (společenské, přírodní a lékařské vědy). K analýze využíváme data Grantové agentury Univerzity Karlovy za roky 2010–2013. Do její soutěže během svého studia typicky podá projekt třetina až polovina doktorandů. Z přihlášených však podporu získává jen přibližně třetina. V analýze porovnáváme jinak podobné studenty s a bez grantové podpory. Používáme metodologii párování, která na základě charakteristik studentů a jejich výzkumných projektů páruje co nejpodobnější studenty, kteří grantovou podporu získali, s těmi, kteří o ni žádali, ale nezískali ji. Nicméně ani tato metodologie nezaručuje odhad kauzality, a tak výsledky interpretujeme jako nekauzální vztah grantové podpory a dalšího studia.
Název v anglickém jazyce
Grant support and doctoral studies: analysis of the Grant Agency of the Charles University data
Popis výsledku anglicky
Only about half of the doctoral students in the Czech Republic finish their studies. Students have both insufficient financial and non-financial support from universities. One way to support students in their research and studies is through grant competitions. This is the first study in the Czech Republic to study the relationship between grant support of doctoral students and their further studies. Specifically, we study the effect on graduation rate and study length at the Charles University. We analyze the effects for all students aggregately and divided into field sections. The grant agency is divided into field sections based on the field of research (social sciences, natural sciences, and medicine). We use data from the Grant Agency of Charles University from 2010 to 2013. One third to half of the doctoral students apply for grant support during their studies. Only one third of projects are supported. We match similar students with and without grant support in the analysis. We use matching procedure, which searches for similar students, who received grant support, and students, who applied but did not receive grant support based on their characteristics and their research project characteristics. Our empirical strategy does not guarantee to estimate the causal impact. We interpret our results as a non-causal relationship of grant support on further studies of doctoral students.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů