In-situ Study of the Mechanisms of High Temperature Damage
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F14%3A00435392" target="_blank" >RIV/68081723:_____/14:00435392 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMR.891-892.530" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMR.891-892.530</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMR.891-892.530" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMR.891-892.530</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
In-situ Study of the Mechanisms of High Temperature Damage
Popis výsledku v původním jazyce
In-situ Low Cycle Fatigue test (LCF) at temperature 635 °C have been performed in SEM on flat specimen of cast Inconel 713LC superalloy. The aim of the investigation was to study mechanisms of the fatigue damage during elastic-plastic cycling by the observations of the characteristic surface relief evolution and the accompanying internal dislocation structures. The selected locations on the surface were systematically studied in-situ and documented by SEM and using AFM. The surface relief in the first tensile half-cycle was formed by numerous slip steps on the primary slip planes (111). In the following compression half-cycle additional opposite slip were formed. The relief was modified in the next cycles but without forming additionally new slip traces in the primary system. The reorientation of two grains in the gauge area was measured using EBSD. At the end of cyclic loading the relation between surface persistent slip markings and persistent slip bands in the interior of the materi
Název v anglickém jazyce
In-situ Study of the Mechanisms of High Temperature Damage
Popis výsledku anglicky
In-situ Low Cycle Fatigue test (LCF) at temperature 635 °C have been performed in SEM on flat specimen of cast Inconel 713LC superalloy. The aim of the investigation was to study mechanisms of the fatigue damage during elastic-plastic cycling by the observations of the characteristic surface relief evolution and the accompanying internal dislocation structures. The selected locations on the surface were systematically studied in-situ and documented by SEM and using AFM. The surface relief in the first tensile half-cycle was formed by numerous slip steps on the primary slip planes (111). In the following compression half-cycle additional opposite slip were formed. The relief was modified in the next cycles but without forming additionally new slip traces in the primary system. The reorientation of two grains in the gauge area was measured using EBSD. At the end of cyclic loading the relation between surface persistent slip markings and persistent slip bands in the interior of the materi
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-23652S" target="_blank" >GA13-23652S: Materiály pro vysokoteplotní aplikace - mechanismy zpevnění a poškození</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
11th International Fatigue Congress
ISBN
978-3-03835-008-8
ISSN
1022-6680
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
891-892
Název nakladatele
Trans Tech Publications
Místo vydání
Zurich
Místo konání akce
Melbourne
Datum konání akce
2. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000337767700083