Fatigue characterization of polyethylene under mixed mode I/III conditions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F21%3A00544853" target="_blank" >RIV/68081723:_____/21:00544853 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26620/21:PU141950
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0142112320306162?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0142112320306162?via%3Dihub</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2020.106084" target="_blank" >10.1016/j.ijfatigue.2020.106084</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fatigue characterization of polyethylene under mixed mode I/III conditions
Popis výsledku v původním jazyce
Mixed mode I/III fatigue fracture behaviour of bulk polymers is scarcely investigated. Thus, the aim of this work is to focus on the comparison of pure mode I and mixed mode I/III fatigue loading of polyethylene. During mixed mode I/III testing, both increases and decreases of lifetime were observed, depending on the levels of applied mode I and mode III loading. Additionally, the critical influence of friction and the accompanying increase of local temperature between the shear loaded crack flanks in mode III, as well as the dominant fracture mechanisms were discussed based on the fracture surface morphology.
Název v anglickém jazyce
Fatigue characterization of polyethylene under mixed mode I/III conditions
Popis výsledku anglicky
Mixed mode I/III fatigue fracture behaviour of bulk polymers is scarcely investigated. Thus, the aim of this work is to focus on the comparison of pure mode I and mixed mode I/III fatigue loading of polyethylene. During mixed mode I/III testing, both increases and decreases of lifetime were observed, depending on the levels of applied mode I and mode III loading. Additionally, the critical influence of friction and the accompanying increase of local temperature between the shear loaded crack flanks in mode III, as well as the dominant fracture mechanisms were discussed based on the fracture surface morphology.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20501 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Fatigue
ISSN
0142-1123
e-ISSN
1879-3452
Svazek periodika
145
Číslo periodika v rámci svazku
APR
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
106084
Kód UT WoS článku
000620097800001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85098050524