Comparison of critical plane models based on multiaxial low-cycle fatigue tests of 316L steel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F23%3A00570484" target="_blank" >RIV/68081723:_____/23:00570484 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26620/23:PU150327
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0142112323000701?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0142112323000701?via%3Dihub</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2023.107569" target="_blank" >10.1016/j.ijfatigue.2023.107569</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of critical plane models based on multiaxial low-cycle fatigue tests of 316L steel
Popis výsledku v původním jazyce
An endurance against multiaxial fatigue of 316L steel is studied. A fatigue life curve of torsional mode is substantially shifted to longer fatigue lives while tension/compression mode causes fracture the earliest. Fatigue life curves of both multiaxial modes are close to axial mode. Fourteen critical plane models for fatigue life predictions were applied and compared. Modified Smith-Watson-Topper models proved to be the most accurate. Criteria proposed by Fatemi and Socie, Li et al., Zhu et al. and by Wang and Brown provided satisfactory results as well. Smith-Watson-Topper model led to the most precise predictions of fatigue crack orientation.
Název v anglickém jazyce
Comparison of critical plane models based on multiaxial low-cycle fatigue tests of 316L steel
Popis výsledku anglicky
An endurance against multiaxial fatigue of 316L steel is studied. A fatigue life curve of torsional mode is substantially shifted to longer fatigue lives while tension/compression mode causes fracture the earliest. Fatigue life curves of both multiaxial modes are close to axial mode. Fourteen critical plane models for fatigue life predictions were applied and compared. Modified Smith-Watson-Topper models proved to be the most accurate. Criteria proposed by Fatemi and Socie, Li et al., Zhu et al. and by Wang and Brown provided satisfactory results as well. Smith-Watson-Topper model led to the most precise predictions of fatigue crack orientation.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20501 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Fatigue
ISSN
0142-1123
e-ISSN
1879-3452
Svazek periodika
171
Číslo periodika v rámci svazku
JUN
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
107569
Kód UT WoS článku
001007290800001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85148328958