SMV-2024-13: Vývoj svarového spoje automobilového turbodmychadla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081731%3A_____%2F24%3A00603320" target="_blank" >RIV/68081731:_____/24:00603320 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
SMV-2024-13: Vývoj svarového spoje automobilového turbodmychadla
Popis výsledku v původním jazyce
Projekt se zaměřil na výzkum a vývoj nerozebíratelných spojů kovových materiálů s využitím pokročilé technologie svařování elektronovým svazkem, a to specificky pro potřeby automobilového průmyslu. Cílem bylo navrhnout a optimalizovat procesy, které umožní vytvořit spoje splňující vysoké nároky na pevnost, spolehlivost a odolnost vůči provozním vlivům v automobilových aplikacích. V rámci projektu byly analyzovány vlastnosti různých materiálových kombinací a zkoumány parametry svařovacího procesu s cílem dosáhnout co nejvyšší kvality spojů při zachování ekonomické efektivity výroby. Součástí práce byla i experimentální validace, která zahrnovala testování spojů na vzorcích reprezentujících skutečné komponenty používané v automobilovém průmyslu. Výstupem projektu byl podrobný technologický postup přizpůsobený konkrétním typům sestav, který umožňuje průmyslové využití technologie svařování elektronovým svazkem. Tento postup představuje významný přínos pro automobilový průmysl, zejména v kontextu rostoucích požadavků na lehčí, pevnější a ekologicky šetrnější konstrukční řešení.
Název v anglickém jazyce
SMV-2024-13: Turbo charger housing weld developement
Popis výsledku anglicky
The project focused on the research and development of permanent joints for metallic materials using advanced electron beam welding technology, specifically tailored to the needs of the automotive industry. The goal was to design and optimize processes capable of producing joints that meet the high demands for strength, reliability, and resistance to operational stresses in automotive applications. The project involved analyzing the properties of various material combinations and studying welding process parameters to achieve the highest possible joint quality while maintaining cost-effectiveness in production. Experimental validation was a key aspect, including the testing of joints on samples representative of actual components used in the automotive sector. The outcome of the project was a detailed technological procedure designed for specific assembly types, enabling the industrial application of electron beam welding technology. This procedure represents a significant contribution to the automotive industry, particularly in the context of increasing demands for lighter, stronger, and more environmentally friendly structural solutions.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
3
Místo vydání
Brno
Název nakladatele resp. objednatele
van der Lee Turbo Systems B.V.
Verze
—