Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pomoc dětí mladšího a středního školního věku otci a matce v domácnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F03%3A00102703" target="_blank" >RIV/68081740:_____/03:00102703 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pomoc dětí mladšího a středního školního věku otci a matce v domácnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem studie bylo zjistit, jak se liší výchova otce a matky v oblasti zadávání prací souvisejících s údržbou domácnosti vůči dcerám a synům v letech mladšího a středního školního věku. Vytvořené dotazníky byly zadány dětem 1.,3. a 5. ročníků ZŠ.Výchova otců a matek se liší v závislosti na pohlaví i na věku dětí, výchovné tendence otců vůči chlapcům a dívkám se však více podobají tradičnímu pojetí domácnosti.Chlapci plní variabilnější úkoly než dívky, které jsou častěji vedeny otcem i matkou k ženským domácím pracím. Chlapci s věkem výrazně inklinují k činnostem zadaným otcem. Z pohledu dětí, se tzv. mužská práce odehrává mimo interiér bytu, je rozmanitější, občasná, zatímco ženská práce je spojena s prostorem bytu, má každodenní a neměnnný ráz.

  • Název v anglickém jazyce

    Children of younger- and middle-school age helping their fathers and mothers in the household

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study was to find out how upringing of father and mother differ in the area of assigning house works to daughters and sons at younger- and middle- school age in relation to housekeeping. Questionnaires were developed and administered to children of 1th, 3th and 5th grade of basic school. Upringing of father and mother differ in dependence on gender and age children, however, father´s educational tendencies toward boys and girls are more apt to maintain the traditional concept of the household. Boys fulfill more variable tasks than girls, who are more frequently challenged by father and mother to do female-type of house works. The older the boys, the bigger the inclination to fulfill father´s assignments. From the children´s perspective,the so-called male-type of work takes place rather off the apartment, is more variable, not regular, while the femalr-type of work is related to the spaciousness of apartment and represents an everyday and changeless routine.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychológia a patopsychológia

  • ISSN

    0555-5574

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    38

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    111-127

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus