Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How does personality develop over the life-course: Results of the Brno Longitudinal Study on Life-Span Development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F09%3A00336275" target="_blank" >RIV/68081740:_____/09:00336275 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How does personality develop over the life-course: Results of the Brno Longitudinal Study on Life-Span Development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter gives an overview of the main results of the Brno Longitudinal Study on Life-span Development. This builds upon the longitudinal study of children carried in the Institute of Psychology at Brno, Czech Republic, in the sixties and seventies. The paper starts with information about the original project and how we have searched for participants and built on current sample from the original cohort. Results from five studies concerning personality development are presented. First of them deals with the prediction of adult personality from behaviors observed in the nursling and toddler stages, the second with stability and developmental trends of intelligence in childhood and adolescence, the third with stability and change of personality in adolescence, the fourth with longitudinal stability of personality traits and self-concept between adolescence and middle adulthood, and the fifth with subjective perception of personal change in life-long perspective.

  • Název v anglickém jazyce

    How does personality develop over the life-course: Results of the Brno Longitudinal Study on Life-Span Development

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter gives an overview of the main results of the Brno Longitudinal Study on Life-span Development. This builds upon the longitudinal study of children carried in the Institute of Psychology at Brno, Czech Republic, in the sixties and seventies. The paper starts with information about the original project and how we have searched for participants and built on current sample from the original cohort. Results from five studies concerning personality development are presented. First of them deals with the prediction of adult personality from behaviors observed in the nursling and toddler stages, the second with stability and developmental trends of intelligence in childhood and adolescence, the third with stability and change of personality in adolescence, the fourth with longitudinal stability of personality traits and self-concept between adolescence and middle adulthood, and the fifth with subjective perception of personal change in life-long perspective.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Social Development

  • ISBN

    978-1-60741-612-8

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    341

  • Název nakladatele

    Nova Science Publishers

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly