Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emotional intelligence as ability in relation to the trait emotional intelligence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F10%3A00350525" target="_blank" >RIV/68081740:_____/10:00350525 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Emocionálna inteligencia ako schopnosť a jej vzťah k črtovej emocionálnej inteligencii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V štúdiu emocionálnej inteligencie (EI) existujú dva smery, líšia sa podľa toho, či spájajú schopnosti a osobnostné črty alebo nie. Niektorí autori rozlišujú EI ako dva konštrukty, EI ako schopnosť a EI ako črtu. Vo výskume realizovanom v súbore adolescentov (ranná adolescencia) sme sledovali emocionálnu inteligenciu oboma spôsobmi. Použili sme škály STEU (Situačná skúška emocionálneho porozumenia) na zisťovanie EI ako schopnosti a TEIQ-ASF (Dotazník črtovej emocionálnej inteligencie - krátka forma), ktorá meria EI ako črtu. Výsledky potvrdzujú špecifickosť konštruktov.

  • Název v anglickém jazyce

    Emotional intelligence as ability in relation to the trait emotional intelligence

  • Popis výsledku anglicky

    The field of emotional intelligence (EI) contains two lines, which differ depending on whether they combine (or do not combine) cognitive abilities and personality traits. According to this some authors view the EI as two separate constructs ? EI as an ability and EI as a trait. The research carried out with a sample of adolescents (early adolescence) focused the attention on EI measured by both ways. To detect emotional intelligence as an ability we used the scale STEU (Situational Test of Emotional Understanding) and EI as a trait was measured by TEIQ-ASF (Trait EI Questionnaire). The results revealed the distinctiveness of both constructs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F2096" target="_blank" >GA406/09/2096: Emoční inteligence a její role v copingu</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychologica XL

  • ISBN

    978-80-89236-93-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    26. 11. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku