Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Testing practices in the 21st century: Developments and European psychologists? opinions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F12%3A00383738" target="_blank" >RIV/68081740:_____/12:00383738 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1027/1016-9040/a000102" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1027/1016-9040/a000102</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1027/1016-9040/a000102" target="_blank" >10.1027/1016-9040/a000102</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Testing practices in the 21st century: Developments and European psychologists? opinions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main goal of the European Federation of Psychologists?Associations (EFPA) Standing Committee on Tests and Testing (SCTT) is the improvement of testing practices in European countries. In order to reach this goal, the SCTT carries out various actionsand projects, some of which are described in this paper. To better inform its work, it decided to survey the opinions of professional psychologists on testing practices. A questionnaire of 33 items was administered to a sample of 12,606 professional psychologists from 17 European countries. The questionnaire was based on, but not identical to, one used in 2000. The new data show that the positive attitude of the respondents toward the use of tests that was obtained in 2000 has increased in most countries, with a high percentage of the surveyed psychologists using tests regularly. Five main dimensions explained 43% of the total item variance. The dimensions involve items relating to: Concern over incorrect test use, regulations on tests

  • Název v anglickém jazyce

    Testing practices in the 21st century: Developments and European psychologists? opinions

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of the European Federation of Psychologists?Associations (EFPA) Standing Committee on Tests and Testing (SCTT) is the improvement of testing practices in European countries. In order to reach this goal, the SCTT carries out various actionsand projects, some of which are described in this paper. To better inform its work, it decided to survey the opinions of professional psychologists on testing practices. A questionnaire of 33 items was administered to a sample of 12,606 professional psychologists from 17 European countries. The questionnaire was based on, but not identical to, one used in 2000. The new data show that the positive attitude of the respondents toward the use of tests that was obtained in 2000 has increased in most countries, with a high percentage of the surveyed psychologists using tests regularly. Five main dimensions explained 43% of the total item variance. The dimensions involve items relating to: Concern over incorrect test use, regulations on tests

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Psychologist

  • ISSN

    1016-9040

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    300-319

  • Kód UT WoS článku

    000312597900005

  • EID výsledku v databázi Scopus