Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychological resilience and emotional regulation in adolescents - social determinants

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F13%3A00426031" target="_blank" >RIV/68081740:_____/13:00426031 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Psychická odolnosť a emočná regulácia u adolescentov ? sociálne determinanty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teoretická časť príspevku sa zameriava na stratégie zvládania a rozvoj psychickej odolnosti. Výskumný súbor tvorilo 109 študentov (64 dievčat a 45 chlapcov) 2 stredných škôl. Na získanie údajov sme použili dotazník COPE, Dotazník kognitívno-emočnej regulácie a dotazník psychickej odolnosti ? CYRM. Cieľom nášho výskumu bolo zistiť najčastejšie rizikové faktory vyvolávajúce stres u stredoškolákov. Ďalej sme skúmali využitie copingových stratégií v súvislosti s vekom, pohlavím a úrovne psychickej odolnosti. Výsledky preukázali, že starší dospievajúci viac preferujú stratégiu riešenia problému ako dievčatá. Pri skúmaní úrovne psychickej odolnosti sme skúmali jej štyri faktory. Preukázalo sa, že dievčatá sú psychicky odolnejšie ako chlapci.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychological resilience and emotional regulation in adolescents - social determinants

  • Popis výsledku anglicky

    The theoretical part focuses on the styles and strategies of coping with stress and the development of psychological resilience. The sample included 109 students (64 girls and 45 boys) in 2 secondary schools. To obtain the data, we used a questionnaire named COPE, the Questionnaire of Cognitive and Emotional Control and the questionnaire psychological resilience ? CYRM. The aim of our research was to identify the most common risk factors inducing stress in high school. Next, we examined the use of coping strategies in relation to age and gender and level of mental resistance. Results showed that the older adolescents prefer strategy more for solving the problem than younger adolescents. While examining the level of mental resistance, we examined the four factors. It has been shown that girls are psychologically more resilient than boys.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F2325" target="_blank" >GAP407/12/2325: Školní šikana jako proces - sociálně kognitivní analýza třídní šikany</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2013

  • ISBN

    978-80-87952-00-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    2072-2078

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    9. 12. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku