Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Narativní psychologie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F14%3A00448895" target="_blank" >RIV/68081740:_____/14:00448895 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Narativní psychologie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato kapitola zpracovává celkem šest částí, které se všechny týkají relevance příběhunjako důležitého tématu v psychologii. V první části jsou uvedeny argumenty, pročnje příběh v psychologii nutno chápat jako důležitý (možná dokonce nejdůležitější)nzpůsob strukturace životních zkušeností lidí. Toto tvrzení je dále dokládáno příkladynz oblasti psychologického výzkumu, konkrétněji pak prostřednictvím narativně ori­nentovaného výzkumu, který byl použit mimo jiné při analýzách výpovědí o zkuše­nnostech žen s onemocněním rakovinou prsu. Při analýzách příběhů se nelze vyhnoutnkonfrontaci s mistry tohoto oboru, tzn. s tvorbou literátů, básníků, prozaiků a dra­nmatiků, úvahami o jejich životech a o charakteristikách jejich osobností. Přístupnk psychologii literatury byl rozvíjen např. v monografii věnované tvorbě tří tvůrkyňn­ Virginie Woolfové, Sylvie Plathové a Sarah Kaneové. Tyto práce a analýzy nás do­nvedly až k úvahám o narativní inteligenci jako lidské kompetenci vytvářet sro

  • Název v anglickém jazyce

    Narrative Psychology

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter consists of six parts that are all concerned with the relevance of thenstory as an important issue of psychology. The first part expresses our opinion thatnwithin psychology, the story should be perceived as important (or even the mostnimportant) way how to structure life experience of people. This idea is supportednfurther by the examples from psychological research specifically by means ofnnarrative oriented inquiry approach which was used, among other methods, innanalysis of narrations of women who experienced breast cancer. When analyzingnstories, one cannot avoid confrontation with the work of the masters in this fieldn(i.e. men or women of letters, poets, writers and playwrights), reflection of theirnlives and their personality characteristics. The approach to psychology of literaturenwas elaborated for instance in the monograph about the work of three writers ?nVirginia Woolf, Sylvia Plath and Sarah Kane. These studies and analyses led thenauthors of the

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Člověk v kontextech celoživotního vývoje

  • ISBN

    978-80-86174-18-1

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    277-297

  • Počet stran knihy

    347

  • Název nakladatele

    Psychologický ústav AV ČR, v.v.i

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly