Emoční inteligence a její vztah k zvládání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F14%3A00449893" target="_blank" >RIV/68081740:_____/14:00449893 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Emoční inteligence a její vztah k zvládání
Popis výsledku v původním jazyce
Emoční inteligence se chápe jako soubor kompetencí, které umožňují identifikování,nzpracování a řízení emocí. Zatímco jedna část autorů zastává její jednoznačné chánpání jako schopnosti, jiná část zdůrazňuje v pojetí emoční inteligence propojenínschopností a osobnostních rysů. Toto rozlišení se odráží v rozdílném koncipovánínnástrojů měření (výkonové testy, vs. sebepopisné škály). Ve výzkumech realizovanných v několika souborech lišících se vývojovým obdobím (dospívající, perioda vynnořující sedospělosti, dospělost) byl sledován vztah emoční inteligence a zvládánínzátěžových situací. I když jsou výsledky v souladu s očekáváními (kladný vztahnemoční inteligence s aktivními postupy zvládání a naopak záporný vztah s postupynvyhýbání), souvislosti jsou spíš slabší a ukazují na potřebu důkladně teoretickynzpracovat model vztahu emoční inteligence a zvládání.
Název v anglickém jazyce
Emotional Intelligence in Relation with Coping
Popis výsledku anglicky
Emotional intelligence is defined as set of competencies, which allownidentification, elaboration and management of emotions. Whereas one part ofnauthors maintain the understanding of emotional intelligence as ability, thenanother part of authors emotional intelligence define as joining of abilities andnpersonality characteristics. This differentiation reflects in different instruments ofnmeasure (performance tests, vs. selfdescribed scales). In empirical research it wasnstudied the relation between emotional intelligence and coping with stressfulnsituations (in some samples distinguish at developmental periods adolescence,nperiod of emerging adulthood, adulthood). Although the results are in accord withnexpectations (positive relation of emotional intelligence with active routines ofncoping and contrary negative relation with avoidance), the links are weaker andnthese findings point out need to carefully theoretically elaborate the model ofnrelation between emotional in
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Člověk v kontextech celoživotního vývoje
ISBN
978-80-86174-18-1
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
39-59
Počet stran knihy
347
Název nakladatele
Psychologický ústav AV ČR, v.v.i
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—