Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emoční inteligence a její vztah k zvládání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F14%3A00449893" target="_blank" >RIV/68081740:_____/14:00449893 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Emoční inteligence a její vztah k zvládání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Emoční inteligence se chápe jako soubor kompetencí, které umožňují identifikování,nzpracování a řízení emocí. Zatímco jedna část autorů zastává její jednoznačné chá­npání jako schopnosti, jiná část zdůrazňuje v pojetí emoční inteligence propojenínschopností a osobnostních rysů. Toto rozlišení se odráží v rozdílném koncipovánínnástrojů měření (výkonové testy, vs. sebepopisné škály). Ve výzkumech realizova­nných v několika souborech lišících se vývojovým obdobím (dospívající, perioda vy­nnořující sedospělosti, dospělost) byl sledován vztah emoční inteligence a zvládánínzátěžových situací. I když jsou výsledky v souladu s očekáváními (kladný vztahnemoční inteligence s aktivními postupy zvládání a naopak záporný vztah s postupynvyhýbání), souvislosti jsou spíš slabší a ukazují na potřebu důkladně teoretickynzpracovat model vztahu emoční inteligence a zvládání.

  • Název v anglickém jazyce

    Emotional Intelligence in Relation with Coping

  • Popis výsledku anglicky

    Emotional intelligence is defined as set of competencies, which allownidentification, elaboration and management of emotions. Whereas one part ofnauthors maintain the understanding of emotional intelligence as ability, thenanother part of authors emotional intelligence define as joining of abilities andnpersonality characteristics. This differentiation reflects in different instruments ofnmeasure (performance tests, vs. self­described scales). In empirical research it wasnstudied the relation between emotional intelligence and coping with stressfulnsituations (in some samples distinguish at developmental periods ­ adolescence,nperiod of emerging adulthood, adulthood). Although the results are in accord withnexpectations (positive relation of emotional intelligence with active routines ofncoping and contrary negative relation with avoidance), the links are weaker andnthese findings point out need to carefully theoretically elaborate the model ofnrelation between emotional in

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Člověk v kontextech celoživotního vývoje

  • ISBN

    978-80-86174-18-1

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    39-59

  • Počet stran knihy

    347

  • Název nakladatele

    Psychologický ústav AV ČR, v.v.i

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly