Kvantitativní metody
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F14%3A00449913" target="_blank" >RIV/68081740:_____/14:00449913 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvantitativní metody
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola o kvantitativní metodologii se zabývá pěti okruhy témat. Všechna se zanbývají buď povahou kvantifikace v psychologii (tzn. měřením nebo testováním)nnebo způsoby, jak správně zacházet s takovými kvantitativními nebo kvazikvantintativními daty (tzn. statistickým zpracováním dat). První část se tedy věnuje nelehkénotázce o povaze měření v psychologii. Nebyla dosud vyřešena, protože velká částnkomunity psychologů si dosud nebyla schopna nebo ochotna přiznat, že pojetí měnření v psychologii trpí závažnými nedostatky. Druhý a třetí okruh témat se zabývánproblematikou počítačového a počítačového adaptivního testování, která souvisíns dílčími podotázkami ekvivalence tradičních a počítačových forem administracentestových a dotazníkových metod a využitím teorie odpovědi na položku při tvorběna kalibraci tzv. položkových bank. Čtvrtý tematický okruh se týká adekvátního použí nvání statistických metod analýzy dat v psychologii a dalších vědách o člověku a pátýnuvádí někte
Název v anglickém jazyce
Quantitative Methods
Popis výsledku anglicky
The chapter on the quantitative methodology focuses on five thematic unitsnassociated with the nature of quantification in psychology (i.e. measurement orntesting) and with appropriate methods of processing quantitative or quasinquantitative data (i.e. statistical data analyses). The first part of the chapternaddresses a difficult question of the nature of measurement in psychology. Sincenthe majority of the psychological community is not able or willing to admit thatnthe concept of measurement in psychology has significant flaws, this matternremains unresolved. The second and third parts discuss the question ofncomputerized testing and computerized adaptive testing connected with specificnproblems of equivalence between traditional and computerized administration ofntests and questionnaires and with utilizing item response theory in order to createnand calibrate item banks. The fourth group of problems comprises an adequatenuse of statistical methods of data analysis in p
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Člověk v kontextech celoživotního vývoje
ISBN
978-80-86174-18-1
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
231-242
Počet stran knihy
347
Název nakladatele
Psychologický ústav AV ČR, v.v.i
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—